Avatar billede Greenseeker Praktikant
19. august 2011 - 12:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Error 1004 problem

Hey!

Et par kollegaer (engelske versioner) får følgende fejlmeddelelse ved aktivering af en makro:

Run-time error '1004':
Unable to get the Characters property of the Drawing class

I debug-mode bliver følgende Selection.Char... linie gul:

ActiveSheet.Shapes("UpRibbonSharp").Select
Selection.Characters.Text = Chr(10) & Sheets("Database").Range("H" & 2 + Random).Value

Har prøvet at google og søge på lignende meddelelser uden held. Hvad kan problemet være - andre får ikke samme fejl... Er det en indstillingsproblematik?

På forhånd tak
Avatar billede Tryphon Nybegynder
19. august 2011 - 12:52 #1
Det kan sagtens have noget med sprogindstillingerne at gøre.

Prøv at erstatte chr(10) med "vbLf" eller "vbNewLine".

Så bør VBA finde det rigtige code set at læse fra.
Avatar billede Greenseeker Praktikant
20. august 2011 - 10:28 #2
Well, det virker stadig for mig, men kollegerne har ikke held med det. Desuden har jeg fundet ud af at det ikke virker med 2007-versionen. Det er lavet med 2003 versionen...

Andre bud?
Avatar billede Greenseeker Praktikant
31. august 2011 - 14:41 #3
Lukker igen...