Avatar billede GoofyDK Nybegynder
17. august 2011 - 14:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre Battlefield 2 ordenligt

Hej Eksperter.

Jeg har lige købt en ny bærbar i sidste uge (læs; fredag), hvor jeg har prøve at smide Battlefield 2 på. Denne bærbar kan ses på: http://www.expert.dk/da/produkter/hp/hp_baerbar_pc_pavilion_dv7_6140eo/0886111941544.aspx

Problemet er, at det hakker rimelig ofte når jeg løber rundt. Det er sådan, at jeg ikke rigtigt kan nå at skyde eller sigte. Jeg var hjemme hos en kammerat, hvor han har lidt langsommere computer end min bærbar, men her trækker hans helt fint. Det glider perfekt og han har endda kun 1gb ram på grafikkortet og 4 gb ram ellers. Jeg har jo "dobbelt" op.

Vi kører begge med Windows 7, dog kører jeg 64 bit hvor han kører 32 bit. Det burde vel ikke betyde noget?

Jeg har dog forsøgt at læse lidt omkring, hvad man kan gøre. Jeg har prøvet at smide directx 11 på min bærbar, det hjalp lidt synes jeg. Men dog ikke nok til at det glider.

Der er selvfølgelig undersøgt omkring virus og andet, men intet er fundet. Jeg har kørt diskdefragmentering og diskoprydning, lige lidt har det hjulpet.

Desuden har jeg også prøvet at ændre på grafik indstillingerne både med high, low og custom. Samt er der blevet ændret skærmopløsning. Lige nu, kører jeg med 1152x864 60 Hz.

Nu håber jeg, at I kan komme med en løsning på mit irriterende problem.
God dag alle sammen!
Avatar billede Spench88 Nybegynder
17. august 2011 - 14:50 #1
prøv højreklik på ikonet -> kompabilitet -> sæt flueben -> windows vista.

bagefter højreklik på ikonet og sig "kør som administrator"

håber det giver resultat
Avatar billede Spench88 Nybegynder
17. august 2011 - 14:52 #2
prøv højreklik på ikonet -> Egenskaber -> kompabilitet -> sæt flueben -> windows vista.
glemte lige et led :P
Avatar billede AndersA Nybegynder
17. august 2011 - 15:37 #3
Jeg har fuldstændig samme problem, men dit foreslag har desværre ikke hjulpet på mit "lag".
Ellers tak for det :)
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
17. august 2011 - 15:54 #4
Hej, det hjalp heller ikke her desværre. :(
Avatar billede Simon14 Nybegynder
17. august 2011 - 16:19 #5
fejlen må ABSOLUT ligge ved grafikkortet.. for mig at se er der ingenting at gøre der...

grafikkortet er simpelthen ikke lavet for at spille.. det er HP pavilion serien i øvrigt heller ikke.

det eneste jeg kan råde dig til er: sæt grafikken på det dårligste du kan, og hold dig væk fra 32 slot servere...

men battlefield er altså også et meget tungt spil.. grafikken og de meget store maps trækker virkelig hårdt..

jeg havde battlefield på min hp pavilion dv6.. det var fordærdeligt at spille det på den.. efter jeg havde udsat den for 2 år hård battlefield gaming, havde den virkelig taget skade af det!

jeg vil råde dig til at lade være IKKE at spille så tunge spil på en bærbar.. bærbare er slet ikke beregnet til at spille på, og hvis du skal have en bærbar gaming pc, som fungerer næsten perfekt, så skal du nok af med over 10.000kr.. hvis du skal have en stationær der er bedre end det, så skal du af med 3000kr... (eksklusiv skærm, tastatur, mus etc.)

HVIS du vil købe stationær, så spørg endelig mig til råds :) ved meget om hardware i stationære computere.. det helt klart bedste sted at købe stationære vil jeg også sige er www.topdata.dk

håber du kunne bruge mit indlæg til noget :D men som jeg ser det er der ikke nogen umidelbar løsning på dit problem :( men det ER jo også kun en entertainment pc..

_Simon
Avatar billede jokkejensen Novice
17. august 2011 - 16:24 #6
Og du kører ikke balanceret eller strømbesparende power settings ?
Avatar billede jokkejensen Novice
17. august 2011 - 16:24 #7
grafikkortet kan sagtens afvikle battlefield 2, btw.
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
17. august 2011 - 17:26 #8
Simon, jeg snakkede med dem nede i expert. De sagde den sagtens kunne trække Battlefield 2 og også det nye 3 uden problemer. Men min tidligere bærbar (HP DV5000) trækkede altså Battlefield 2 uden problemer. Den er desværre gået i stykker, derfor jeg måtte købe en ny.

Jokkejensen, jo jeg har batteri besparelse på. Hvad kan det have betydning for?
Avatar billede Spench88 Nybegynder
17. august 2011 - 17:49 #9
batteri besparelsen gør at ram, gfx osv ikke køre på max speed. :)
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
17. august 2011 - 19:20 #10
Tusind tak. Det hjalp helt vildt ved at sætte den væk fra strømbesparelsen, jokkejensen smider du et svar. Da det var din hjælp som hjalp mig!
Avatar billede jokkejensen Novice
18. august 2011 - 14:51 #11
Du kan oprette din egen profil i strømstyring, ex High Power, hvor du sætter fuld skub i maskineriet. Bemærk, at den nok vil "larme" lidt mere, og selvfølgeligt bruge mere strøm :)

Ja hardware experten, er ikke så rå til hardware som han fabler om.

i7, ati6770 og 8gs ram skulle kunne afvikle alle nye spil i en fornuftigt opløsning. Ellers bør spille industrien skrue lidt ned på forventningerne til ens hardware hvis det nyeste ikke kan klare opgaven.
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
18. august 2011 - 19:08 #12
Mange tak Jokke, jeg vil kigge på det :)

Jeg kunne heller ikke forstå, at ham fra Expert sagde, at jeg sagtens kunne spille Battlefield 2 uden problemer. Hvor det så ikke kørte ordenligt, var mig en gåde. Da jeg virkelig havde prøvet alt, men ja, klart når man ikke har sat ydeevnen helt op. :)
Avatar billede Simon14 Nybegynder
19. august 2011 - 12:53 #13
hej igen :) har lige været uden computer i et par dage..

goofy du siger at ham i expert siger at den kan trække battlefield..
computersælgere vil gøre alt for at sælge! når han siger den kan trække det, så er han sgu da ligeglad med om det lagger...

den eneste måde man kan være sikker på at få den perfekte computer, er selv at sætte sig ind i tingene, eller spørge en (som ikke er forhandler) om råd..

men når din pc er på strømspare så bliver dens ydelse 3x mindre...
havde slet ikke overvejet den mulighed :)