Avatar billede Ann91 Nybegynder
17. august 2011 - 10:20 Der er 3 kommentarer

Windows på macbook pro?

Jeg har overvejet at anskaffe mig en mac til studiebrug på universitetet. Min store bekymring er, at jeg vil få problemer, hvis jeg skal arbejde sammen med nogen, som har windows. Er det bedst at kunne køre begge dele eller er det fint nok kun at bruge mac styresystem? Altså vil jeg få mange problemer?
Alternativt kan jeg købe parallels og så windows 7, men jeg synes, det er mange penge oven i hatten. Både at købe parallels og en windowslicens. Er der en billigere måde at køre windows på sin mac?
Avatar billede madand Nybegynder
17. august 2011 - 10:55 #1
Hvilke programmer har du brug for? Hvis det er Excel, Word osv. Kan du købe Office 11 til mac
Avatar billede Ann91 Nybegynder
17. august 2011 - 13:44 #2
Ja havde allerede tænkt mig at købe microsoft office. Det jeg kunne forestille mig blev et problem, som jeg har hørt nogen får, er med andre programmer og overførsler fra "almindelige" windowsbrugere. Jeg vil helst ikke stå i en situation hvor jeg ikke kan åbne et program eller en fil og bruge den.

Der er ikke en billigere måde at kunne køre windows på en mac?
Avatar billede madand Nybegynder
17. august 2011 - 13:58 #3
Du kommer nok ikke uden om, at du skal købe en windows licens så, men OSX har indbygget boot camp, så lader dig installere Windows, på en ny partition.