Avatar billede denjoer Nybegynder
16. august 2011 - 12:42 Der er 6 kommentarer

SE HER..Hvordan migrere jeg en fysisk server til Hyper-V ??

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med at sende en guide eller step by step til hvordan jeg flytter en fysisk server 2008R2 til virtuelt miljø hyper-v så høre jeg gerne fra dig.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. august 2011 - 12:44 #1
Hvorfor og hvad skal vi se?
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2011 - 15:19 #2
Hej denjoer.

Den "gratis" metode er at bruge den indbyggede backupfunktion i Server 2008.
Hvis du vælger at lave en "complete backup", så laver den den VHD-fil for hvert af dine drev. Disse kan så umiddelbart mountes på en nyoprettet virtuel maskine i Hyper-V. Så længe der kun er tale om en "ren" Server 2008 R2 uden alt muligt installeret, vil dette typisk fungere problemfrit. Men alt efter hvad der er installeret, så kan det være noget af det skal reinstalleres.

Hvis du vil til at bruge Hyper-V seriøst, så bør du helt klart investere i System Center Virtual Machine Manager (SCVMM).
Dette produkt udvider din Hyper-V med en masse gode funktioner der gør det meget mere egnet til et produktionsmiljø.
Én af de funktioner der kommer er P2V (Physical to Virtual).
Denne wizard vil guide dig igennem processen at virtualisere din fysiske maskine.
Jeg har arbejdet med flere maskiner (alt fra domænecontrollere til ISA servere) der er blevet virtualiseret uden problemer på denne måde.

/Venturer
Avatar billede Tomasd Nybegynder
18. august 2011 - 19:36 #3
Brug disk2vhd, det fungerer super godt til dette formål.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2011 - 19:53 #4
som skrevet
SCVMM
Avatar billede Tomasd Nybegynder
18. august 2011 - 20:07 #5
Jeg har brugt SCVMM før, men godtnok ikke til p2p/p2v konvertering, men mig bekendt har disk2vhd ikke noget med SCVMM at gøre.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/ee656415
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2011 - 21:17 #6
#5
nå og hva så