Avatar billede flenner Nybegynder
14. august 2011 - 21:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er denne ok

Hey
Står og skal anskaffe en stationær til mine forældre, der kigger på netter, lidt mail, lidt office produkter og ellers kigger billeder og laver diverse album

umiddelbart vil jeg mene at denne skulle kunne dække deres ikke store behov - eller ??

Intel Celeron E3400 Processor 2,6 GHz
2 GB DDR3 ram
500 GB Sata Harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD-Brænder
Intel GMA X4500 Grafik
LAN 10/100/1000
Multi Kortlæser,
4*USB på Front, 4* USB På bagsiden
HD Audio support
HDMI
Windows 7 Home Premium
Avatar billede MadsDue Nybegynder
14. august 2011 - 21:36 #1
Det kommet helt an på, hvor meget og hvad de skal bruge pc'eren til. hvis det bare er for at tjekke email og høre musik på TDC player samt lidt surfering.

Er den langt fint. Hvilke mærker er den der?
Avatar billede Andisch Nybegynder
14. august 2011 - 22:47 #2
Den passer helt fint til deres behov efter min mening :)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 22:52 #3
Jeg tror langt de fleste computere i dag er udmærket som forældre-pc. Det eneste jeg er i tvivl om, er hvor meget RAM den skulle have. Måske kører Windows 7 fint med 2 GB, ellers ville jeg prøve at finde en med 4 GB.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 09:01 #4
Hvis Windows 7 er 32 bit så kan den sagtens trækkes af det, har en pc ved siden af mig som har 1 kerne 2,8, 768 MB ram og et ekstremt skod graffikkort og den kunne trække windows 7, dog ikke helt nemt, men jeg vil sige følgende opsætning sagtens burde kunne trække WIndows 7.
Avatar billede philipn Nybegynder
15. august 2011 - 10:14 #5
Fin maskine til deres behov. Man kunne dog vælge en til dels kraftigere processor, hvis man skal forlænge levetiden på maskinen. 4GB RAM ville ej heller gøre noget.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
15. august 2011 - 11:37 #6
jeg vil foreslå at opgradere den til usb 3.0 som de sikkert vil være glade for når de f.eks overfører billeder. du kan opgradere til usb 3.0 for.. ja tror kun det kostede en 300kr..

guide: http://www.altomdata.dk/udvid-din-stationaere-med-usb-30?source=readMore