Avatar billede bez Nybegynder
13. august 2011 - 18:25 Der er 13 kommentarer

Best buy Grafikkort 900-1100

Jeg skal bruge et PCI-e 2.0 x16 grafikkort til en spillecomputer.. Hvad er "best buy" i ovennævnte priskategori..? Jeg har ingen præferencer for kortproducent/ram mm.. Blot det bedste kort - til prisen..
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2011 - 18:34 #1
Hvis det er muligt at få dig op i pris, ca det dobbelte så måske følgende kort:

http://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-EAH6950-DCII-2DI4S-2GD5-2253287.html

Det har lige kostet ca 300 kr mere end prisen er nu.. hvis det dog er lidt for dyrt, hvad så med dette:

http://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-EAH6950-DCII-2DI4S-1GD5-2270610.html

Jeg ved godt du skriver en anden pris, men du skriver os det skal være en gamer pc.. derfor vil jeg foreslå en af følgende, nok mest den med 2 GB ram..
Avatar billede bez Nybegynder
13. august 2011 - 19:28 #2
Forslag 1 er for dyrt.. Ved vel godt at pris og kvalitet følges ad.. Men mit budget rækker ikke længere end ca. 1000-1100

Forslag 2 er PCI-e 2.1 x16 ..mener ikke at bundkortet (ECS KN1SLI Extreme) understøtter det..

Jeg har søgt på edbpriser.dk men syntes det er svært at blive klog på hvilket kort, som er det bedste - indenfor prisrammen..
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2011 - 20:10 #3
Så vidt jeg ved så er pci-e 2.0 og 2.1 det samme, man skriver blot 2.1 for at vise at det har DirectX 11 Hvis jeg husker korrekt vel og mærket, men så længe det er pci-e så passer de tuanset, men hvor stor en strømforsyning har din pc? Det er nok en god begyndelse og finde ud af..
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 21:04 #4
køb et HD6870 til 1200kr det vil du ikke fortryde. det ligger nr 12 af bedste grafikkort i verden:)
Avatar billede bez Nybegynder
13. august 2011 - 21:54 #5
Det er en 350W strømforsyning..  Hvis et PCI-e 2.1 også passer, så kunne jeg gå efter thundercat's forslag..
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2011 - 22:05 #6
Ja, men problemstillingen er jo lidt om du har Watt nok i din pc, du har en 350W og graffikkortet der kræver iflg hwcompare.com: 151W og det er jo snart halvdelen af din nuværende strømforsyning..

Jeg vil dog os påpege at du kan bruge alle pci-e kort i din pc, om du så kun havde en pci-e 1.1 i din pc så kan du godt smække et 2.1 i din pc, du vil blot ikke kunne udnytte det helt, da dit bundkort er flaskehalsen..
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2011 - 01:11 #7
køb en corsair gs 700 så er du sikker,

den koster 640kr

gs står for gaming series
Avatar billede bobske Nybegynder
14. august 2011 - 15:23 #8
Avatar billede bobske Nybegynder
14. august 2011 - 15:24 #9
hmm den er ikke så glad for kommaer i url's. Copy-paste ,2997.html efter du har trykket på linket.
Avatar billede bobske Nybegynder
14. august 2011 - 15:29 #10
Mit eget bud er klart 6950 (enten med 1gb eller 2gb) da 1) Man kan upgrade den til 6970 med en enkelt firmware patch - dvs. du får rigtig meget bang for the buck. 2) hvis du venter lidt vil priserne sandsynligvis falde pga ati's 7000 chip snart kommer:

"We did notice that the Radeon HD 6970 and 6990 are in short supply. When we mentioned that to AMD, suggesting that we can't recommend products that aren't available, the company said it is encountering a supply issue and having trouble keeping up with demand. It is, however, purportedly taking steps to put more Radeon HD 6990s in the channel. We have to admit that high-end cards slowly disappearing makes us think next-gen hardware, especially after hearing rumors that the Radeon HD 7000-series is already in production. But even if AMD debuts its next round of boards early, this really isn't the right time of the year for an introduction. "
Avatar billede bez Nybegynder
21. august 2011 - 18:38 #11
Jeg kunne godt være fristet af Thundercat's forslag

ASUS EAH6870 DC 2DI2S 1024MB GDDR5 PCIe

til 1238 inkl. fragt..

Er der nogen som ved, om min strømforsyning kan trække det..?
Avatar billede bez Nybegynder
21. august 2011 - 21:57 #12
Iflg. en side på nettet så kræver den en 500W psu - min.. Heldigvis har jeg en 520W fra en anden pc.. Så den ryger i.. og så køber jeg et HD6870 kort.. Tak til alle for input..
Avatar billede bez Nybegynder
21. august 2011 - 21:58 #13
Thundercat hvis du opretter et svar så får du point'ene..