Avatar billede Mette1969 Novice
11. august 2011 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp, strømmen gik

Jeg sad og arbejde på en vigtig fil i Excel 2007, da jeg fik strømsvigt. Det var selvfølig langtid siden jeg havde fået gemt filen.
Men gemmer Excel ikke automatisk en kopi af den fil man arbejder med hvert 10 minut?
Hvordan finder jeg den?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2011 - 16:32 #1
Det kan du se i dine indstillinger om Excel er indstillet til.
Hvis du åbner excel vil den vel advare om filen der  blev lukket forkert ned. De plejer at stå til venstre når program opstartes.
11. august 2011 - 16:34 #2
Hvis der er foretaget automatisk gem af et dokument, vil du se det næste gang Excel starter. Der vil komme en liste frem med de/det automatisk gemte dokument.

Office-knappen->Indstillinger->Gem
Her kan du se, om der er flueben ved funktionen, og i hvilken mappe dokumenterne gemmes.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2011 - 16:36 #3
Måske her:
C:\Documents and Settings\"dit brugernavn"\Application Data\Microsoft\Office\Seneste
Du skal have pc til at vise skjulte filer og mapper
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2011 - 16:38 #4
#2 Så er det her du skal lede: C:\Documents and Settings\"dit brugernavn"\Application Data\Microsoft\Excel\
Avatar billede Mette1969 Novice
11. august 2011 - 16:58 #5
Jeg turde ikke starte Excel før jeg havde spurt her på eksperten. Jeg var bange for at den så muligvis ville overskrive filen.

Men da jeg startede Excel kom den med det automatisk gemte dokument. Og det må være blevet gemt kort tid før strømmen gik, for der er der næsten alt sammen.

Så i har rat begge 2. I kan begge 2 sende et svar, så deler i point
Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2011 - 17:01 #6
velbekomme
12. august 2011 - 09:50 #7
OK, godt det lykkedes at redde dine data!