Avatar billede spookztar Nybegynder
11. august 2011 - 09:28 Der er 2 kommentarer

kompressor størrelse og serverrum.

Hej.

Vi er i en situation, hvor vi skal have købt to nye, mindre kompressorer istedet for den større der har drevet begge vores loftmonterede kølere. Serverrummet er ca. 8 kvm. der er ca 240 CM til loftet og der står to skabe; et med to servere, SAN, back-up unit og UPS udstyr og et rent netværksskab og vi vil selvfølgelig sætte en kompressor på hver af loftskølerne.

Hvor stor en kompressor anbefales det normalt at man bruger pr. køler til et rum af denne størrelse med nævnte udstyr i?

Jeg har PT. ikke specs på den nuværende kompressor, som står på taget af vores bygning.

Tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2011 - 21:52 #1
Hmmm normalt dimensionerer man kølingen efter hvor mange watt der skal fjernes. Antallet beregnes ud fra devisen at watt ind er det samme som watt ud.

Du bør med andre ord kigge på hvor stort strøm forbruget er i rummet og så dimensionerer din køling til at kunne fjerne dette med en god margen til at fylde mere ind.

Hvis du kan finde kapaciteten på den nuværende kompressor og den giver ok køling, kunne du dimensionerer de to mindre enheder til hver at kunne leverer 70 % kapacitet af den ene store.
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
13. august 2011 - 14:43 #2
Kan det virkeligt betale sig at drive et serverrum på 8 m^2 ?

Jeg tror jeg ville finde noget billig plads hos en hosting/housing udbyder :)