Avatar billede holm_dk Nybegynder
11. august 2011 - 08:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Google vil ikke crawle websiden?

Hej

Jeg har for ca. 6 mdr. lagt denne wp løsning online.

www.saloncarmen.dk

MEN jeg kan ikke få den til at dukke op på google, wp og plugins er fuld opdateret?

Nogen der kan hjælpe?

/holm
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2011 - 09:25 #1
http://www.saloncarmen.dk/robots.txt

Din robots.txt siger at google ikke må læse NOGET.
User-agent: *
Disallow:
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2011 - 09:25 #2
Rediger ovenstående til:
User-agent: *
Allow:
Avatar billede mcfatty Nybegynder
11. august 2011 - 10:27 #3
NB. det er en lang smører - håber dog at du/I får noget ud af det!

Som The_Buzz rigtig nok siger, så har du ikke ændret din robots.txt så Google Crawleren ikke kan læse din side.

En anden ting du også kan gøre, er at tilføje din side på Googles URL værktøj: http://www.google.dk/add_url.html, så næste gang at Googles Crawler kører igennem, så ville din side komme med.

Nu hvor vi er ved Google - hvad så med søgeoptimeringen?

Nu har jeg lige nærstuderet din side, og jeg kan se at du ikke rigtig gøre noget ud af din søgeoptimering? Må jeg spørge om hvorfor?

Fra en ende af:

Titlen:

Din title på din side, er ikke meget sigende overfor Google, og det kan derfor være svært for Google, at vide hvad din side kan "tilbyde". Du nævner kun "Carmen", og hvis dine besøgende er inde under f.eks. "Om", så står der blot "Carmen >> Om". Det får Google altså ikke meget ud af.

Du skal have optimeret det en del - du er allerede godt på vej, da du har købt et domæne der hedder "www.saloncarmen.dk", men det er altså ikke nok. Hvis jeg var dig, ville jeg tilføje noget ala dette tekst i din title: "Salon Carmen i Vejle - DIN FRISØRSALON >> Omkring Salon Carmen" (den er jo så dynamisk alt afhængig af hvilken underside du er inde under). Du kan også godt vende det om, og skrive: "Omkring Salon Carmen - Salon Carmen i Vejle - DIN FRISØRSALON"

Forstår du?

Metatags:

En mindre, men bestemt vigtig parameter (dog ikke så meget mere, men den bliver stadigvæk brugt), er dine metetags. Dem mangler du på din side, det kan også besværgøre Googles indeksering.

Søgevenlige URLS:

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge lidt på det her, du har allerede sat Wordpress til at lave søgevenlig URLS, men du kan sagtens optimere det hele. I stedet for at du skriver "saloncarmen.dk/om" så kunne du skrive saloncarmen.dk/omkring-salon-carmen-vejle. Det hjælper, igen, også Google med bedre at kunne forstå hvad siden drejer sig om.

Overskrifter (h1, h2, h3 osv.):

Dine overskrifter ("Velkommen"), kan du sagtens optimere ved blot at tilføje "Velkommen til Salon Carmen i Vejle - din frisør salon".

Din context:

Din tekst på forsiden, burde du også optimere noget kun, da du ikke nævner nogle steder, "Salon Carmen" eller "Vejle". Du skriver blot "Jeg, min, du og dit". Dette gør det også svært for Google.

Brug sitemap:

For at lette din optimering til Google, kan der også nævnes "Sitemap", som gør det nemt for Google at indeksere din side, og danne sig et overblik over hvilket sider der findes på din side.

Brug Googles værktøjer:

Google har udviklet en masse gode værktøjer, som er et kig værdig. Det er værktøjer som virkelig kan hjælpe dig en masse. Et af dem er bl.a. http://www.google.com/analytics/ som er et gratis værktøj til dig, hvor du kan se hvor folk kommer fra, hvad de har søgt på for at finde dig, hvor længe de bliver på din side, og om de kommer direkte fra Google eller kommer fra et link fra en anden side.

Der findes også Google Webmaster Tools: www.google.com/webmasters/tools/ det er også godt til at finde evt. fejl på din side, som kunne optimeres.

Som jeg også har nævnt foroven, så er http://www.google.dk/add_url.html også god at have med.

Opdatere din side ofte:

Ved at du ofte opdater din side, hjælper du Google med at holde gang i bålet og interessen for din side vil blive ved med at være der. Hvis du ikke opdatere så ofte, vil Googles interesse ikke være særlig stor på din hjemmeside.

Brug dit netværk og sociale medier (Facebook, Twitter og Google+):

Få folk til at linke ind til din side, ikke kun via deres egen hjemmeside, men også via Facebook, Twitter og Google+, jo større link interesse der er til din side, jo bedre. Google går nemlig ind og kigger på hvor "populær" din side er - altså hvor mange som linker ind til din side.

Hav tålmodighed:

Puh, er du med så langt? Lige de sidste par ord, så er det vigtig at du væbner dig med tålmodighed, i det at det sagtens kan tage lang tid at blive vist på Google. Det kan også godt være, at du kommer på Google med det samme, men ligger på side 20. Hvis du gør noget ud af at optimere din side, så vil du formindelig meget snart bliver fundet på Google.

Jeg vil runde af nu, du må endelig sige til, hvis der er noget af alt min smører, som du ikke forstår!

Håber du fik noget ud af det, og at Salon Carmen meget snart er at finde på Google!

Rigtig god dag.
Avatar billede mcfatty Nybegynder
11. august 2011 - 10:27 #4
Hov, det skulle så have været et svar! Det kommer lige her så. :)
Avatar billede holm_dk Nybegynder
11. august 2011 - 11:57 #5
mcfatty: Det er en low budget side, så SEO blev valgt fra.. Og nej det giver ikke mening.

Men tak for din meget fine forklaring. :)

The_Buzz: Hvordan fandt du frem til robots.txt på siden?
Avatar billede mcfatty Nybegynder
11. august 2011 - 12:08 #6
Selv tak. Men jeg kan ikke lade være med at tænke om det ikke er dumt at vælge SEO fra, når nu det er til en frisør? Så meget mere tid skal der jo heller ikke bruges ekstra? Og når du nu så gerne vil have siden fundet på Google, så er der det da SEO du skal ligge interessen i.

Forstår ikke hvordan det ikke kan give mening? Vil du venligst prøve at forklare det du ikke forstår? Mere sådan til næste gang jeg skal forklare mig? :)
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2011 - 12:10 #7
robots.txt skal altid ligge ude i roden af domænet-.
Avatar billede holm_dk Nybegynder
11. august 2011 - 12:55 #8
Dvs. der skal bare laves en ny hvor den tillader google at crawle den. Grunden til at jeg spørger er at løsningen har da den blev lavet lagt på en test side hvor not allow var tilføjet i meta tagget, men ligger nu på siden egen hvor der ikke står nogle steder at den ikke må crawle den. Hverken i meta, httacces eller robots.txt?
Avatar billede holm_dk Nybegynder
11. august 2011 - 12:58 #9
mcfatty: Frisøren ville ikke betale for de 5-10 min jeg skulle bruge på det, det var det jeg mente med at de ikke gav mening.
Avatar billede The_Buzz Novice
11. august 2011 - 13:43 #10
Nu hvor det er ændret skal den nok dukke op.
Avatar billede holm_dk Nybegynder
11. august 2011 - 20:20 #11
The_Buzz: Robots.txt virkede, den er på google nu. Tak for hjælpen.
Avatar billede mikaelch Novice
22. august 2011 - 01:53 #13