Avatar billede erikmailand Nybegynder
10. august 2011 - 21:25 Der er 1 løsning

Rsync Nas til Nas

Hej eksperter.
Så har jeg fået købt mig en ny Nas. En Qnap 419p+. Har i forvejen en Netgear readynas DUO.
Begge understytter Rsync

Vil lave backup af Qnap til Netgear 1 gang om ugen. Men kan ikke få det sat op :(

Qnap: ip 10.0.0.10
Netgear: Ip 10.0.0.15

Opretter Rsync på qnap'pen, og har slået funktionen til på både Qnap & readynas.

Her er opsætningen:

Servertype: Nas server
Jobnavn: -----
Ip på fjernserveren: 10.0.0.15
Portnr: 873
Brugernavn: ------
Adgangskode: -----

Test fjernvært: "Melder OK tilbage"

Når der skal vælges mappe på Fjerndestination, kommer der intet frem i vinduet, har prøvet /home, /c, /admin (Når jeg går videre og skal vælge lokal kilde kommer alle de mapper der ligger der frem)

I min router har jeg forwardet port 873 til 873 med server ip der hedder 10.0.0.15

Den melder denne fejl når jeg køre opgaven:

@ERROR: Unknown module 'C'
rsync error: error starting client-server protocol (code 5) at main.c(1803) [sender=3.0.6]

Nogen forslag til hvad jeg gør galt??
Avatar billede erikmailand Nybegynder
11. august 2011 - 22:39 #1
Lukker...

Aner ikke hvad jeg gjorde anderledes, men lavede en "Factory Reset" på netgear'en og satte alt op fra ny... Nu virker det :)