Avatar billede Rickiehjensen Nybegynder
08. august 2011 - 09:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatere harddisk fra exFAT til NTFS

Hej.

Jeg har skulle formatere min eksterne WD 2TB harddsik, for at få den til at fungere med min WD TV Live, jeg har nu langt om længe fået den tømt for alt hvad der lå på den, så den nu er tom.
Så jeg vælger at højre klikke på drevet og sige formatere og selvfølgelige i filsystemet NTFS, men der går 10 sek. også kommer meddelelsen "formatere kan ikke fuldføres" men hvis jeg vælger den andet filsystem exFat som er den anden mulighed, så vil den godt? men jeg skal jo selvfølgelige have den i NTFS, hvordan får jeg det nu når den ikke vil?
08. august 2011 - 09:48 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Diskhåndteringen!!!
Avatar billede Rickiehjensen Nybegynder
08. august 2011 - 11:54 #2
Det beklager jeg selvfølgelig :)

Det er på en Win7 maskine
08. august 2011 - 12:18 #3
Check i Diskhåndteringen!!!
Avatar billede Rickiehjensen Nybegynder
08. august 2011 - 12:29 #4
Det må du gerne uddybe lidt :)
08. august 2011 - 12:40 #5
Kan du se din [WD 2TB harddisk] i
Diskhåndteringen ?

www.it-artikler.dk/2008/05/20/sdan-bruges-diskhndtering/
Avatar billede Rickiehjensen Nybegynder
08. august 2011 - 17:48 #6
Ja, kan godt se den i diskhåndtering
08. august 2011 - 17:51 #7
HøjreMusseTast på den der og se hvad der er af muligheder...
Avatar billede Rickiehjensen Nybegynder
08. august 2011 - 18:30 #8
Der er mulighed for formatering og andre ting, men ved formatering får jeg samme fejlmeddelelse som tidligere
Avatar billede Rickiehjensen Nybegynder
08. august 2011 - 20:04 #9
Har klaret det selv med gparted programmet som ligger på min live cd med poppy linux :)