Avatar billede mcfatty Nybegynder
08. august 2011 - 09:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup af mysql database fra drevet på serveren.

Hej,

Ved godt at den overskrift måske ikke lige er den mest sigende, men lad mig prøve at forklare.

Jeg har haft en computer, som jeg har brugt som udviklingscomputer, hvortil jeg også har haft en mysql server til at køre. Jeg brugte XAMPP systemet til at køre php og mysql lokalt med.

Desværre er det sådan, at den udviklingscomputer jeg har brugt, gik ned, og kunne ikke rigtig startes op igen, dog er mine harddiske stadigvæk intakte og alt data kan stadigvæk reddes. Jeg har en anden computer, som jeg så ønsker at flytte det hele over på, men denne computer kører jeg med et WAMP system. Jeg ønsker at få flyttet min database fra den gamle harddisk over til den nye.

Så mit spørgsmål er så, om der er nogen metoder at få fat på ens database via at tilgå den på f.eks. C drevet (det skal måske lige nævnes, at jeg kun kan tilgå mine gamle harddiske via en ftp)? Eller en anden smart metode? Jeg ville være ked af det, hvis jeg skulle erstatte min nuværende database på mit WAMP system, da jeg i forvejen har nogle databaser til at køre der på.

Jeg håber det her gav mening, og håber I kan hjælpe mig - ellers må I spørge mere til det!

På forhånd tak!
Avatar billede nopper Praktikant
08. august 2011 - 09:57 #1
Du kan tage mysql data biblioteket fra xampp og kopiere over i data biblioteket på wamp serveren
Avatar billede mcfatty Nybegynder
08. august 2011 - 10:00 #2
Hej Nopper,

Mange tak for svar.

Men hvor finder jeg biblioteket henne i mit xampp?
Avatar billede nopper Praktikant
08. august 2011 - 10:45 #3
Du finder det i c:\xampp\mysql\data her skulle gerne ligge de databaser du har oprettet.
Avatar billede mcfatty Nybegynder
08. august 2011 - 10:55 #4
Ah, perfekt! Mange tak! Men kan denne mappe så bare kopieres over til min wamp server?

Du må gerne smide et svar :)
Avatar billede The_Buzz Novice
08. august 2011 - 11:09 #5
Hvorfor dumper du ikke bare en SQL fil og importerer den i den servers MySQL?
Avatar billede The_Buzz Novice
08. august 2011 - 11:10 #6
Jeg mener, du skulle jo nok kunne installere XAMPP på en anden PC, smider disken deri - og loade de filer over i den nye XAMPP? Og herfra gøre det rigtigt med export af SQL fil?`
Avatar billede nopper Praktikant
08. august 2011 - 11:37 #7
Ja, du kan tage de databaser du ønsker overflyttet.Bare klippe og klistre.