Avatar billede renekoemler Nybegynder
04. august 2011 - 18:04 Der er 2 kommentarer

Nedlæggelse af Domain Controller og Rettigheder

Jeg har en Windows Server 2003 Standard Edition med en SP2 sat op til Domain Controller og DNS-servicen.

Jeg vil nu gerne nedlægge Domain Controlleren og udelukkende bruge serveren til fil-server, og til at hoste min Lotus Domino Server.

Jeg er kommet i tvivl om hvad der sker med de data der ligger på maskinen og som har fået rettigheder via brugere i Active Directory.

Kan jeg stadig - efter nedlæggelsen af DC (og dermed også nedlæggelse af AD) .. få adgang til disse data evt. via min admin-konto på selve serveren.

Jeg tager naturligvis en back-up inden nedlæggelsen. Men så vidt jeg husker tager filer deres rettigheder med over på back-up mediet.

Håber jeg kan få et par gode svar her i forum. På forhånd tak
Avatar billede jjam Juniormester
04. august 2011 - 20:10 #1
For filer så kan du vel altid som administrator tage ejerskab .
Med hensyn til Lotus, så aner jeg det ikke.
Avatar billede arnholst Nybegynder
05. august 2011 - 09:42 #2
Hvis det er din eneste domain controller, så skal du være varsom hvis du har installeret nogle services som bruger domainets bruger (hvis du altså skal bruge dem senere)
Filer vil ikke forsvinde, de bliver der, afhængig af hvordan DNS er sat op, så vil den også forsvinde hvis den er AD integreret.