Avatar billede aero Nybegynder
03. august 2011 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel, hvis dato over en dato, så blankt felt.

Hej igen.

Hvis man har et felt som vil blive over en d. kommende 20. i en måned.
=HVIS(DAG(G8)<=20;HVIS($G$8="";"";$G$8+31);SLUT.PÅ.MÅNED(G8;0)+20)  (fra vejmand)

Hvordan kan jeg så sørge for at dette felt bliver BLANKT, altså at der ikke bliver skrevet noget i feltet. dette skal bruges på 31 felter hvor tallet $G$8+31 altså 31 køre fra 1 til 31 så jeg har hver dato mellem evt. d. 21-07-2011 frem til d. 20-08-2011.

så hvis vi er i et skydår så har jeg 31 felter og der bliver jo nå nogle der er over d. 20. af disse felter som skal være blanke.

Hvordan jeg så et et felt før dette sige at den ud fra felt 1 skal udskrive dagen evt hvis felt 1 er 05-08-2011 så skriver den i felt 2 Fredag osv. i de andre felter. hvis felt 1 så er Blank (pga. d. 20 reglen) så skal den selvf. også lave felt 2 Blankt.

er det Muligt med disse to formler og hvordan ser de ud !?
Avatar billede natkatten Mester
03. august 2011 - 15:37 #1
Undskyld, men hvad skal dette konkret bruges til? Er du i gang med at lave en kalender, hvor der skal tages højde for, at nogle måneder ikke har en dato, der hedder d. 31. og at februar måned kun har 29 dage hvert fjerde år?
Avatar billede aero Nybegynder
03. august 2011 - 16:23 #2
Ja og nej, det er min arbejdsplan for en måned fra d. 21 til den 20.

Og for at jeg kan bruge den måned efter måned og ikke skal lave anden end at indtaste min arbejdstid, så ville jeg gerne have at den som i dit eksp. kan tage højde for at nogle måneder ikke har d. 31 og at hver 4. år er kun med 29 dage.

Men har en kode der kan udregne disse ting, skal bage vide hvad jeg kan gør med min kode så jeg kan sige at hvis felt 5 er str. end d. 20 i denne månede så skal feltet være blankt.
Avatar billede aero Nybegynder
20. april 2012 - 14:22 #3
lukket