Avatar billede tvc Seniormester
25. juli 2011 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Antivirus (Norton og Avast) tager 2/3 af hastigheden

Hej

Jeg har en 100/10 Mbit forbindelse hos TDC.

Når jeg tester den på hastighedstest.tdc.dk får jeg følgende resultater ved:

Test 1:
- LAN direkte i Medieboks
- Antivirus og firewall slået fra

92 Mbit / 32 Mbit

Test 2:
- LAN direkte i Medieboks
- Antivirus og firewall slået til

32 Mbit / 28 Mbit

Test 3:
- WiFi til D-Link DIR-650 forbundet direkte til Medieboks
- Antivirus og firewall slået fra

26 Mbit / 25 Mbit

Test 4:
- WiFi til D-Link DIR-650 forbundet direkte til Medieboks
- Antivirus og firewall slået til

15 Mbit / 22 Mbit

Kan det være rigtigt at antivirus og firewall skal tage 2/3 af hastigheden ved LAN og 1/2 ved WiFi?

Kan almindelige WiFi netkort kun tage op til ca. 26 Mbit (kort der ikke er n-kort)?

Hilsen

TVC
25. juli 2011 - 16:41 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2011 - 16:43 #2
2 * antivirus? Hvis det er tilfældet, er det aldrig godt at have 2 antivirusprogrammer installeret.
25. juli 2011 - 16:56 #3
... nogle antivirus / sikkerheds -pakker HAR allerede en Firewall indbygget; sætter du én mere på ? Hvilken ? så bliver det tihvertifald ikke bedre ...
Avatar billede Oscar560 Novice
25. juli 2011 - 17:22 #4
brug microsoft's antivirus, der andet du har der er #"¤¤%¤#%..
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 17:36 #5
Nu ved jeg ikke lige hvad din viden er mht. antivirus programmer, men normalt så er det IKKE til at anbefale at man har 2 af dem.

Jeg benytter ikke selv sikkerhedssoftware, da jeg ikke ser nogen grund til og bruge det, har kørt uden i ½ år nu og kan kun sige at jeg har endnu ikke skullet formatere mine maskiner, ud over det så har jeg skam haft portable anti virus programmer og malwarebaytes til og skanne engang pr måned stadig uden held med og finde uønsket materiale (Kræver dog os man sætter sin pc ordentligt op, men det er jo os spillereglerne når du har anti virus ^_^)

Ud over det, har du så lavet 4 hastighedstests kun eller har du lavet flere og så valgt den som var i midten? Du har en rimelig kraftig internet forbindelse så at du ikke får samme resultat hvergang ser jeg kun som normalt (Kommer os helt an på om du har gang i en del internet forbrug under nogen af følgende tests)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 17:40 #6
De gange jeg har installeret antivirus programmer der havde firewall med der har Windows indbyggede firewall automatisk lukket ned.

Hvordan kobler du din router til medieboks?
Kører du fra et lan stik på medieboks til Wan stik på router?
Avatar billede RTH Nybegynder
25. juli 2011 - 19:47 #7
Enig med michael_stim, det er noget møg at have to antivirusprogrammer installeret samtidig.

Som Oscar560 siger: Brug Microsoft Security Essentials - det virker lige så godt, som nogen af de købeprogrammer, jeg har prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 19:55 #8
Jamen så skal han da bare fjerne Avast antivirus.

Jeg synes da det vil være dumt at fjerne Norton som man har betalt for. Og hvis det er en security suite er programmerne jo lavet så de passer sammen og giver den bedste beskyttelse, specielt mod malware som er det nettet er mest udsat for.
Avatar billede tvc Seniormester
26. juli 2011 - 10:20 #9
Tak for alle jeres kommentarer - kan se at jeg ikke har forklaret mig helt præcist.

Jeg har testet med to pc'ere - en med Norton og en med Avast (ingen af pc'erne har WiFi n kun g.

På den ene pc (med Avast) er instaleret Windows Vista og den anden Windows XP.

Jeg har kun haft én pc tilsluttet når jeg har testet (alle andre på netværket er smidt af) og der har ikke været andre programmer kørende.

Fra boksen i væggen går et netværkskabel til Mediekonverteren og fra denne har jeg et netværkskabel til min D-Link DIR 650.

Pc'en med Norton er min arbejds pc og den med Avast er min private. Jeg vil kunne fjerne Avast og aktivere Windows Antivirus på min private med ikke på min arbejds pc.

Er det normalt, at Norton tager så meget af hastigheden?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2011 - 17:00 #10
Er ved at gå mine spørgsmål igennem, og ser at der ikke er lukket her. Har du fået svar på dit spørgsmål, luk da venligst spørgsmålet, ved at afgive point til dem der har været med til at løse dit problem. Jeg selv samler ikke på point, så er det mig der har hjulpet, læg da selv et svar og accepter det.

OBS. Dette er en copy/paste meddelelse, så er der nogen der af en eller anden grund, føler sig stødt, undskylder jeg ;o)
Avatar billede tvc Seniormester
03. august 2011 - 21:27 #11
Hej michael_stim

Jeg har ikke rigtig fået noget svar efter at jeg har rettet op på min manglende indledende forklaringer.

Jeg har ikke mulighed for at fjerne Norton på min pc (er en arbejds pc) og vil derfor høre om det er normalt at Norton tager 2/3 af hastigheden fra nettet?
Avatar billede tvc Seniormester
21. oktober 2011 - 16:24 #12
Lukker - ser ikke ud til at der er nogen der ved det.