Avatar billede naaas Nybegynder
24. juli 2011 - 18:40 Der er 10 kommentarer

Ny computer - Hjælp søges

Hejsa

Jeg mangler en ny bærbar computer som ikke skal være alt for dyr.

Jeg har et budget på 5.000 kr. men har dog alligevel kigget på en som er en smule dyrere: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-K53SV-SX079V-2253488.html

Ville det være et godt køb?

Kravene til computeren er følgende:

- Det skal være en bærbar
- Der skal være kortlæser
- Der skal være HDMI udgang
- Den skal kunne trække spil som CS:S, CS 1,6, WOW og NFS: Hot Pursuit
- Der skal være webcam

Den behøver ikke kunne trække spillene i fuld kvalitet, men bare sådan nogenlunde. Det skal heller ikke være sådan, det hakker så det bliver irriterende at spille på den :)

På forhånd, mange tak :)
Avatar billede laffa Nybegynder
24. juli 2011 - 18:49 #1
Den ser fin ud :)

Jeg ville nok ringe til http://www.mm-vision.dk
Avatar billede naaas Nybegynder
24. juli 2011 - 18:53 #2
Er det så ikke bare sådan, at de fortæller mig en masse for at sælge noget? :)

Kan du anbefale den pc jeg har fundet, eller er der noget andet du kan anbefale? Og ved du om den kan klare de spil jeg nævner? :)
Avatar billede Solink Nybegynder
24. juli 2011 - 19:25 #3
Jeg har den computer du linkede til. Er ikke den store gamer, men den kan trække MW2, TF2, Black Ops og CoD: WaW (kører dem omkring 40-50 FPS, kan optage med Fraps og stadig være over 30 FPS) så den skal nok kunne trække de spil du ønsker at køre på den ;)

Eneste minus er at højre museknap er sunket lidt ved mig. Det gør ikke så meget, det er vel omkring 1-2 millimeter.
Avatar billede naaas Nybegynder
24. juli 2011 - 19:45 #4
Har ikke lige så meget forstand med det FPS.. ved det er Frames Per Second og ikke andet :D

Men det er vel også godt nok med de 30-50? :) er det ikke rimelig flydende? :)

Er det en computer du kan anbefale? Og er der noget jeg skal være opmærksom på omkring den, eventuelle andre små minuser? :)
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2011 - 19:46 #5
Den computer du linker til er den til højre. De to andre er bedre og billigere:) http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5051482;4519308;4983447
Avatar billede naaas Nybegynder
24. juli 2011 - 20:03 #6
Den helt ude til højre har 6gb ram i stedet for 4 som de andre.
Den har en bedre processor (efter hvad jeg kan læse mig til).
Den har en større harddisk.

Er jeg helt forkert på den her? xD Jeg skal ikke spille klog, for har ikke forstand på det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2011 - 20:19 #7
Til dit behov, kan 2 Gb mere ram ikke trække den så meget op i ydelse.

Den til højre har kun 2.3 GHz processor, men de andre har 2.6 GHz.
Ram kan man altid smide mere i af, men cpu´en er ikke lige sådan at skifte (Desuden vil det ikke kunne betale sig).

I direkte sammenligning vinder den midterste på specs. men jeg ville vælge den til venstre da Asus er kendt for kvalitet, og har den bedste garanti af de 2.
Avatar billede naaas Nybegynder
24. juli 2011 - 20:41 #8
2,6 GHz er hurtigere end 2,3 GHz, ja. men den på 2,3 er nyere og bedre efter hvad jeg har forstået.
Jeg har to links her:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110621034706AAFzYfG
http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110528090258AAqlMZ5

Så jeg vil da tro den dyreste er den bedste? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2011 - 22:27 #9
Du har ret, dog er den ikke voldsomt hurtigere!
Avatar billede naaas Nybegynder
24. juli 2011 - 22:32 #10
Tror jeg vælger den dyre af dem :)
Så er jeg hvertfald dækket ind..

Med mindre nogle selvfølgelig kan anbefale noget andet? :)