Avatar billede cmo0812 Nybegynder
22. juli 2011 - 12:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af excel cube ifm. microsoft dynamics ax 2009

Hej alle

Hvordan forbinder jeg en cube til min Microsoft Dynamics AX 2009 database? Er det nemt at sætte op?
Jeg har prøvet at finde installationsguide på nettet, men jeg kan ikke finde nogen. Er der evt. nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Casper
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 13:36 #1
Hej - ikke lige mit felt,
men anyway  så:

Jeg ser heller ikke nogen tegn på at der er en metode til at lade dynamics "læse" en "Excel cube".

Der er dog tegn til at det "Omvendte" eksisterer, nemlig mulighden for at lade excel "læse" en "dynamics (OLAP) cube".

...ingen anelse om, om du kan have gavn af dynamics OLAP cube.
hvis det har vakt din interesse så er der mere om emnet her
http://social.msdn.microsoft.com/Search/en-US?query=excel%20cube%20dynamics%20ax&beta=0&ac=8
Avatar billede cmo0812 Nybegynder
23. juli 2011 - 16:07 #2
Hej Teknik

Jeg mener selvfølgelig, at lade excel læse en dynamics OLAP cube. Jeg undskylder hvis det har virket meningsforstyrrende :o)

Jeg vil meget gerne takke for dit svar :o)

Nu har jeg ikke nær studeret dit link, men kun lige kigge overfladisk på det, og det virker til, at det helt sikkert er noget jeg kan bruge :o)

Mange tak

Casper
Avatar billede teknik Juniormester
23. juli 2011 - 19:33 #3
Ok :-)