Avatar billede rasmusdk Nybegynder
21. juli 2011 - 17:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Intel 310 series Msata - erfarring.

Jeg har købt en Lenovo T420s med en 128gb ssd.

jeg vil gerne have lidt mere plads, og derfor overvejer jeg en Intel 310 series msata 80GG ssd.
http://www.intel.com/design/flash/nand/310series/overview.htm

Er der nogen der har erfarring med sådan en ?
Er det muligt at Boote fra den ?

mvh
Rasmus
Avatar billede inglenook Praktikant
21. juli 2011 - 18:56 #1
Koebte selv saadan en dims forleden til at koere mine virtuelle maskiner fra. Den virker perfekt her. Vil tro du kan boote fra den ogsaa hvis den kan saettes som foerste HD i BIOS
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
21. juli 2011 - 20:16 #2
Er det Intel's 310 du har ?

jeg har også kigget på Runcore Pro V mSATA SATAIII 120GB RCP-V-T5028-MC som er en 120 gb version, den skulle være rigtig hurtig.

http://www.asiatechtrade.com/runcore-prov-msata-6gb-128gb-rcpvt5028mc.html
Avatar billede inglenook Praktikant
21. juli 2011 - 21:26 #3
Ja det er Intels 310 serie, 80Gb. Koebte ogsaa en OCZ Vertex 2 120Gb SSD, men den virkede kun nogle faa dage saa jeg maa ha' den sendt tilbage.
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
21. juli 2011 - 23:47 #4
Min indbygget er også en SSD med 128gb, men overvejer enten at købe en større, eller køber sådan et kort der..

hvis jeg køber en større bliver det bare hurtigt dyrt.. MEGET dyrt..
Avatar billede koden Novice
03. september 2011 - 22:37 #5
faldt lige over denne tråd og i lyder til at have forstand på det jeg søger.

Skal købe en t420 og vil gerne have den med ssd disk.

Men nu har jeg hørt at jeg måske skulle overveje at beholde den alm. disk i maskinen og så købe en msata og sætte ind i den port hvor man monterer 3G modem.

Installere styresystem på msATA og bruge den alm. disk som lager.

En god ide eller???

Hvad er forskellen på mSATA og SSD egentlig?
Avatar billede koden Novice
03. september 2011 - 22:39 #6
Måske skal jeg tilføje at jeg har mere brug for ydelse, hurtig opstart end plads.
Men når nu muligheden var der opg hvis det ydelsesmæssigt ikke betyder nogen forskel at have 1 stk. SSD eller 1 stk. alm. og 1 stk mSATA.... såeee...
Avatar billede inglenook Praktikant
04. september 2011 - 09:02 #7
koden -> Jeg kender ikke T420, men så denne tråd: http://forum.notebookreview.com/lenovo-ibm/572616-t420-msata-uefi-only-20-sec-boot.html

mSATA er interface standard ligesom SATA, eSATA osv. Ifølge tråden i linket er WWAN porten af typen eSATA så din ide skulle virke.

SSD er selve harddisken (Solid State Drive).

Intels 310 serie er en mini SSD der benytter mSATA interface istedet for det traditionelle SATA, så du skulle kunne beholde den alm. HDD i dyret, installere styresystemet på den lille Intel og have både en hurtig PC og god lagerplads.

Held og lykke.
Avatar billede koden Novice
04. september 2011 - 09:40 #8
jeg takker.
D.v.s. begge muligheder bruger SSD disk, det er blot stikket i den bærbare der er forskelligt (skåret ud i pap for en som mig :-)

Men jeg tror jeg vil bruge en ssd disk istedet for den normale, da jeg kom i tanke om at det ville være rart med en 3G forbindelse i pc istedet for de irreterende dongles.. :-)
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
14. oktober 2011 - 08:48 #9
Inglenook, kan du ikke skrive et svar så du kan få nogle point :)

havde glemt jeg havde dette spørsmål åbent. :-)

mvh
Rasmus
Avatar billede inglenook Praktikant
14. oktober 2011 - 08:53 #10
God weekend :-)