Avatar billede smedemand Nybegynder
17. juli 2011 - 22:54 Der er 7 kommentarer

Styresystem i Panasonic dvd-recorder

Harddisken i min Panasonic DMR-EH50 er formateret i et format pc'en ikke kan genkende. Jeg vil gerne enten gennem USB eller direkte tilslutning kunne udtage data direkte fra hd'en. Kan nogen hjælpe mig med en løsning til at finde ud af hvilket format hd'en er formateret i?
En foreslog at jeg kunne prøve med Linux hvilket jeg gjorde (uden installation), det resulterede i at dvd-recorderen nu ikke kan læse hvad der er på hd'en og vil formatere den inden brug!
Avatar billede teknik Juniormester
17. juli 2011 - 23:25 #1
Kender desværre ikke hhd's format.

Men mht. at få dine data reddet, så er her et par ideer.

Her er en som har tech'et sig igennem et lignende problem, men den metode lyder bestemt ikke som en søndags skovtur...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1010518&highlight=panasonic+hard+drive+data+recovery

Andre steder foreslår at bruge et "data genfindings program"
hvad der også var min første tanke, da de ..hvis de får et døgn eller deromkring til det..  kan identificere filfragmenter uden at kende diskens format.
...mit foretrukne er stellar phoenix.
Der meldes dog om rimeligt sølle resultater med den metode

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
17. juli 2011 - 23:50 #2
har ikke selv prøvet det, men denne partitions værktøjskasse kan måske kaste lys over tingene.
http://partedmagic.com/doku.php?id=programs
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2011 - 07:17 #3
hent hirens boot cd/dvd og boot op på den og gå ind via mini win xp
så har du billede på og der ligger alle de værktøjer du skal bruge

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2011 - 07:19 #4
18. juli 2011 - 07:24 #5
NB: Hvis du endelig får nogle (video/audio?) filer 'ud', så er de nok i et format, som ikke kan læses af noget (Windows) Codex/Afspiller ...
Avatar billede teknik Juniormester
18. juli 2011 - 17:54 #6
Den ihærdige "hacker" i linket i #2 fortæller at de filer/filfragmenter som han har fisket ud kan håndteres som almindelige dvd videofiler (.vob filer)
Avatar billede smedemand Nybegynder
25. juli 2011 - 09:50 #7
Jeg har prøvet at koble hd'en gennem usb men systemet kan ikke læse den! Jeg har andet sted på nettet læst at hd'en IKKE kan læses gennem noget windows-system så jeg må nok opgive projektet men tak for den respons der er givet.