Avatar billede nfoe Nybegynder
14. juli 2011 - 16:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Benyttelse af android/iOS til deling af mobilt internet

Jeg har for nyligt fået et 3max abonnement med til en ny telefon og har i den forbindelse fået mulighed for "datadeling", hvor jeg har modtaget et ekstra simkort der kan bruges til mobilt bredbånd.
Er det muligt at sætte dette ekstra simkort i en android eller iOS telefon og benytte det til internet? Telefonen ville kun skulle bruges til internet, så tale og sms er ligegyldig.
Planen er herfra at dele internettet med andre enheder og benytte telefonen som en form for mobil router.
Det kan fint lade sig gøre med en usb-pen og deling gennem styresystemet, eller ved brug af en iPad; men kan det også lade sig gøre med 'normal' telefon?
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. juli 2011 - 17:44 #1
Prøv.
Avatar billede bandersen2200 Nybegynder
17. juli 2011 - 23:59 #2
Hej, det vil jeg helt sikkert mene det kan. Husk at telefonen kun kan have 2 brugere på forbindelsen af gangen.

Ellers kontakt 3 ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2011 - 17:01 #3
Er ved at gå mine spørgsmål igennem, og ser at der ikke er lukket her. Har du fået svar på dit spørgsmål, luk da venligst spørgsmålet, ved at afgive point til dem der har været med til at løse dit problem. Jeg selv samler ikke på point, så er det mig der har hjulpet, læg da selv et svar og accepter det.

OBS. Dette er en copy/paste meddelelse, så er der nogen der af en eller anden grund, føler sig stødt, undskylder jeg ;o)
Avatar billede nfoe Nybegynder
29. august 2011 - 08:08 #4
Jeg rodede en del med dette og endte til sidst med at installere cyanogenmod på min tattoo for formålet. Det krævede en smule manuel opsætning med simkortet, men det virker fint nu :)