Avatar billede Obbi Nybegynder
11. juli 2011 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

E shop?

Nogen der kender et sted hvor man kan lære og lave selve betalings metoden i en Eshop? Hvor man skriver navn, dankort osv?
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2011 - 22:03 #1
Det første det kræver er et betalingsgateway og det har pbs/nets selv og ellers findes der mindre og billigere steder som fx wannafind, dandomain og fribetaling.

Når du har fundet den rigtige udbyder tager du et kig på deres dokumentation og eksempler hvor det meste er givet på forhånd. Hver udbyder kan have hver deres API og altså hver sin måde du skal implementere løsningen på hvorfor det ikke er en helt generel ting man bare lærer.
Avatar billede Obbi Nybegynder
12. juli 2011 - 12:21 #2
det var mere om der var et sted hvor man kunne læse om det
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2011 - 15:10 #3
Så er jeg ikke helt med på præcis hvad du vil læse om?
Avatar billede Obbi Nybegynder
15. juli 2011 - 01:24 #4
Hvordan man opbygger en betalings metode. feks. hvis vi nu tager SHG du har smidt 2 ting i din kurv. så skal du tjekke ud og skal skrive navn visa osv. det er hvordan man laver det. altså selve infoen om ham der betaler
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2011 - 09:20 #5
Hvis du er til ASP.NET kan du kigge på bogen "ASP.NET 2.0 Website Programming: Problem - Design - Solution" - selvom den er til 2.0 og ikke 4.0, som er nyeste, forklarer den det tekniske omkring sådan et checkout fint. Der findes også en færdig løsning så du kan hente den shop bogen bygger over altså se det færdige resultat.

Som også forklaret i #1 er selve betalingsdelen, altså indtastning af kort-oplysningerne, helt og holdent afhængig af hvilken udbyder du vælger så der giver det kun mening at kigge på de tekniske specifikationer hos en eller flere af udbyderne.