Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
08. juli 2011 - 22:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Geforce 310m/Intel HD Graphics

Hej der ude.

Sidder og roder lidt med et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med! :-)

Har en Asus Notebook K52Jc, med følgende grafikkort: Nvidia Geforce 310 M 1GB CUDA og Intel HD Graphics 750mb.

Jeg har fået slettet mine drivers, og når jeg prøver at installere mit Geforce fra Nvidia.com, vil den ikke. Jeg installere derfor Intel først, og den vil stadig ikke installere Geforce.

Det er som om den slet ikke kan finde noget Geforce grafikkort.

Nogle der har haft lignende problemer eller nogle løsningsforslag? Er PT ved at hente en ældre driver fra Asus Support, men tvivler på at det virker.
Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
08. juli 2011 - 23:12 #1
Virkede ikke med den driver fra Asus, den kan simpelthen ikke registrere at det GeForce 310m.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 00:37 #2
Er det ikke denne computer: http://www.asusnotebook.com.au/2330_%5BDISCONTINUED-20110228%5D-ASUS-K52JC-K52JC-EX352X-Not.php
Men du skriver du har: Intel HD Graphics 750mb. Det står der da ikke noget om, og du har vel ikke 2 grafikkort i en bærbar?
Det er dette grafikkort ikke? http://www.nvidia.com/object/product_geforce_310m_us.html
Kan du ikke bruge denne:http://www.pcpitstop.com/drivers/download/NVIDIA~GeForce~310M.html
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 00:38 #3
Ps. fra linket til grafikkortet, kan man også downloade en driver.
Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
09. juli 2011 - 10:13 #4
Jeg kan slet ikke installere nogen Nvidia drivere, den skriver bare at der ikke er nogen hardware der passer.
Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
09. juli 2011 - 10:45 #5
Kan det passe at det bare skal være Intel HD Graphics drivers? Og så er det bare kyllenam?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 12:31 #6
Intel HD Graphics drivers, det skulle det da ikke være, hvis det er den computer jeg linkede til. Men det kan du jo prøve, det sker der ikke noget ved. at der ikke er nogen hardware der passer, plejer at betyde, at der faktisk ikke er det grafikkort, som driveren passer til.
Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
09. juli 2011 - 17:39 #7
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4208226 <- Det er den jeg har købt.

Jeg kan ikke installere Nvidia drivers, på trods af at det skulle være et GeForce 310m grafikkort der er i. Jeg kan derimod installere Intel HD Graphics driver? :s
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 19:09 #8
Har du husket at vælge den rigtige serie her?
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_310m_us.html
Huskede du at vælge ud fra mulighederne, så det står sådan:
http://imageshack.us/photo/my-images/94/nvidias.jpg/
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 19:14 #9
Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
10. juli 2011 - 20:06 #10
Yeps Palther, har jeg gjort. Syns jeg har prøvet alt, men den vil slet ikke registrere at der sidder et Nvidia kort i? :s

- Hvorfor vil den ikke det, og hvordan får jeg den til at fatte det?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2011 - 21:40 #11
Jeg kan ikke svare på det, for jeg fatter det heller ikke. Den driver jeg lagde ling til skulle være den rigtige.
Hvis du kører windows 7, kan du prøve at lade windows lede efter en driver. Det er nu ikke uden risiko. Under den almindelige opdatering, havde windows fundet en updatering til mit GeForce, men da jeg installerede det frøs computeren inden for 10 min.
Avatar billede Ped3rsen Nybegynder
11. juli 2011 - 22:53 #12
Jeg kører Windows 7. Den har selv 'valgt' den Intel HD Graphics driver som pt er installeret. Må vel bare acceptere at der ingen løsning er, og så se om det ændre sig når jeg engang gir' den en format c:/q ;o)

- Men tak for svarene selvom det ikke hjalp mig videre. ;o)

Konklusion: Jeg gir' op!