Avatar billede kovboyjder Nybegynder
05. juli 2011 - 21:21 Der er 3 kommentarer

Programkode som skal overføres til LCD display

Hej med jer.

En lidt anderledes henvendelse.

Jeg har udviklet et program i Java til et brætspil, som jeg med nogle venner er ved at udvikle.
Jeg søger efter en producent, som eventuelt ville kunne producere et LCD display på ca. 10" med monogram display. Displayet skal kun vise tekst.

Jeg tænkte på om nogen af jer vidste om dette overhovedet er muligt at kunne sende en stump java kode afsted til Kina og få et sådan display produceret.

Jeg har søgt lidt omkring det, men må indrømme jeg er ikke blevet meget klogere. Derfor nu denne henvendelse.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. juli 2011 - 21:30 #1
Mig bekendt er java ikke det bedste sprog at kode det i.

Java kræver jo en virtuel maskine der skal køre på displayet og derfor vil prisen være noget højere da kræfterne i hardwaren så også skal være højere.

Jeg vil tro at det nok nærmere er noget som Assembly der vil være velegnet.

Java kan godt køre på en mikroprocessor, men det er ikke det mest effektive at have kørende på sådan en.

--
Ovenstående skal tages med det forbehold at jeg ikke har meget viden om emnet og at mit eneste projekt med mikroprocessore har varet en uge... :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2011 - 01:54 #2
Hvis den enhed bruger Android som styresystem var Java maaske ikke saa daarligt et valg.
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
06. juli 2011 - 11:36 #3
Det kommer den ikke til. Omkostningerne skal holdes nede og den vil bare være et simpelt display. Prototypen er kodet i Java, da det var det nemmeste for mig.

Idéen er at den skal være på et display, som blot skal vise tekst og ikke skal kunne andet end at bruge dette program. Da den skal være en del af et brætspil, skal produktionsomkostningerne holdes væsentlig nede og derfor leder jeg også efter et display med monogram skærm og en simpel mikroprocessor. Det er ikke avanceret kode den skal udføre.