Avatar billede broj16 Nybegynder
30. juni 2011 - 13:30 Der er 7 kommentarer

Hvilken PC skal jeg have - Adobe Creative Suite 5 Master Collection

Hej

Jeg overvejer at investere i ACS5 og skal finde ud af hvilken PC skal jeg have. Hvad kan I anbefale?

Systemkrav Windows
- Intel® Pentium® 4 eller AMD Athlon® 64-processor (Intel Core™2  Duo eller AMD Phenom® II anbefales), Intel Core 2 Duo eller AMD Phenom II kræves til Adobe Premiere® Pro
- Processor med 64-bit understøttelse kræves til Adobe Premiere Pro og After Effects®
-Microsoft® Windows® XP med Service Pack 3, Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise med Service Pack 1 (Service Pack 2 anbefales) eller Windows 7
-64-bit udgave af Windows Vista eller Windows 7 kræves til Adobe Premiere Pro og After Effects
-2 GB RAM (4 GB eller derover anbefales)
-24.3 GB ledig plads på harddisken til installation, yderligere ledig plads under installation (kan ikke installeres på flytbare flash-baserede lagerenheder)
-1.280 x 900 skærm (1.280 x 1.024 anbefales) med kvalificeret hardware-accelereret OpenGL grafikkort, 16-bit farve og 256 MB VRAM
-Adobe-certificeret GPU-kort for GPU-accelereret ydeevne i Adobe Premiere Pro, besøg siden Adobe Premiere Pro systemkrav for den nyeste liste over understøttede krav
-Visse GPU-accelererede funktioner i Adobe Photoshop® kræver grafisk understøttelse af Shader Model 3.0 og OpenGL 2.0
-Nogle 3D-funktioner i Adobe Bridge kræver et DirectX 9-kompatibelt grafikkort med mindst 64 MB VRAM
-7200 RPM harddisk til redigering af komprimerede videoformater. RAID 0 for ikke-komprimerede
-Adobe-certificeret kort til fangst og eksport til bånd for SD/HD-arbejdsgange
-OHCI-kompatibel IEEE 1394-port til DV- og HDV-fangst, eksport til bånd og overfør til DV-enhed
-Lydkort-kompatibel med ASIO-protokol eller Microsoft Windows Driver Model
-DVD-ROM-drevkompatibel med dobbeltlags DVD'er (DVD+-R brænder til brænding af DVD'er, Blu-ray-brænder til oprettelse af Blu-ray-diskmedier)
-Java™ Runtime miljø 1.6 (inklusive)
-QuickTime 7.6.2-software kræves til QuickTime og multimedia-funktioner
-Adobe Flash® Player 10-software kræves til eksport af SWF-filer og afspilning af DVD-projekter, der er eksporteret som SWF-filer
-Bredbåndsforbindelse til internet kræves til online-tjenester**
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
30. juni 2011 - 16:04 #1
Min erfaring med de tunge grafiske programmer, er at de trækker meget RAM.

Men det afhænger meget af HVAD du skal lave. Leger du med en A1 i 300 dpi, så går der ikke meget tid før 2 GB ikke er nok.

Fedter du i 72 dpi, kan du snildt klare dig med få ram.

Processoren kan klare opgaven er ikke så sart, der er det mere et spørgsmål og du er det (ventetid).

Mine erfaringer bygger på vista og win7
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
30. juni 2011 - 16:05 #2
Skal lige siges, jeg ikke arbejder hardcore med f.eks Adobe Premiere Pro, kun photoshop og fireworks CS
Avatar billede kimtheman Novice
30. juni 2011 - 22:11 #3
Det handler vist mere om hvor mange penge du vil bruge på en pc.

Jo stærkere processor/ grafikkort/ ram jo bedre oplevelse er der når du bruger programmet.

En 4 kernet processor vil gøre underværker.

Masser af fine/ stærker pcér her:

http://topdata.dk/
Avatar billede broj16 Nybegynder
01. juli 2011 - 23:28 #4
jeg skal arbejde med e-learning løsninger eller retter sagt teste for min arbejdesplads. Men det er helt nyt for mig, og det handler om at finde den bedste pc til det til fornuftige penge.

Tak for svarne
Avatar billede kimtheman Novice
02. juli 2011 - 00:22 #5
Jamen marked er så stort så kom med en max pris så man har lidt at gå efter.
Avatar billede broj16 Nybegynder
03. juli 2011 - 21:01 #6
jeg tror ikke at prisen skal være over 15.000 kr uden skærm. Har gode erfaringer med Acer og HP, så overvejer nok en af dem, synes at man får meget for penge hvis man køber en af dem.
Avatar billede kimtheman Novice
03. juli 2011 - 22:28 #7
Ja nu er det jo det de putter inde i kasserne (kabinet), jo fra de samme producenter, som f.eks. processor fra Intel eller amd, og ram fra kingston osv.

Så ud over du køber et mærke (HP, Acer), som f.eks. levis eller lee, så ville jeg nu kigge mere på, hvad jeg kan opnå af god hardware for mine penge.

Og vil du alligevel helt derop pengemæssigt, så ser jeg gerne den pc fra Acer eller HP som slår denne pc:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=7583

Der er 2x GTX580 I SLI grafikkort i denne pc.
Og selve grafikkorttet GTX580 er toppen af toppen:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

http://www.altomdata.dk/nvidia-er-klar-med-jordens-hurtigste-dx11-grafikkort

(Man skal nok tænke på om den lydmæssigt kommer til at larme lidt? (man kunne måske så ændre til mere lydtæt kabinet, men måske også være opmærksom på om dette ville få betydning for at komme af med varmen?))

For at gøre den endnu bedre kunne du jo putte en SSD Disk i som denne f.eks.:
http://www.itrends.dk/10671/

Så skulle du nok få en hurtig pc som kan klare alle dine krav og mere til.