Avatar billede Flojstrup Nybegynder
28. juni 2011 - 19:28 Der er 9 kommentarer

Rådgivning om valg af ny Gamer PC

Hej allesammen. For ca. en uge siden brændte grafikkortet i min bærbar sammen, så jeg leder nu efter en ny gamer PC. jeg har undladt at sende min bærbar til rep. da det ikke kunne betale sig pga. gammelt hardware.

Så nu sidder jeg her med valget imellem
http://www.sharkgaming.dk/silent-shark-brutality-x1090-edition.html
og
http://www.sharkgaming.dk/shark-ultimator-i7-edition.html

Fandt denne hjemmeside som den billigste og mit endelige valg, vil stå imellem disse PC'er

Vil meget gerne høre jeres mening om hvilken en af dem, i ville foretrække.

-Jacob
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
28. juni 2011 - 19:44 #1
Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge din computer til, udover at spille. Men personligt er der ikke den store forskel i to maskiner, identiske ram, harddisk, grafikkort og strømforsyning.

Den eneste forskel er kabinettet, bundkortet og CPU'en. Den ene bruger AMD og den anden INTEL, hvor intel er en sandybridge, dog stor set samme ydeevne, intel vil nok yde bare i fleste situationer. Dog vil AMD være rigeligt til gaming. '

Den helt reelle forskel mellem disse to maskine, bliver nok de to kabinetter, hvor det ene er "Lydløst"(amd) og det andet et bedre gaming kabinet fra coolermaster(intel). Dog er varme sjældent nok stort problem, medmindre du vil overclocke. Så valget er egentlig lydløs vs. ikke lydløs, dog larmer begge to selfølgelig en smule ligemeget hvad.

Alternativet kan også være http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-x1090-edition.html , som er samme model som AMD-modellen, bare med samme kabinet som INTEL-modellen, og derved kan du lige spare lidt ekstra penge, hvis du ikke er interesseret i lydløs kabinet.

Bare spørg, hvis der er noget uklart :)
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
28. juni 2011 - 19:45 #2
Den eneste forskel er kabinettet, bundkortet og CPU'en. Den ene bruger AMD og den anden INTEL, hvor intel er en sandybridge, dog stor set samme ydeevne, intel vil nok yde bedre(i stedet for bare) i de fleste situationer. Dog vil AMD være rigeligt til gaming.
Avatar billede Flojstrup Nybegynder
28. juni 2011 - 20:20 #3
#2 Støjen er irellevant. Ville dog gerne høre din mening om det vil være pengene værd at betale mere for en Intel i7, end en AMD. Prisforskel er der jo, men kunne godt tænke mig at vide om det kan betale sig at betale mere for Intel.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. juni 2011 - 20:26 #4
De der sharkgaming maskiner er da sindsygt overpriced. Jeg ville anbefale at tage et kig på enten www.game-station.dk eller www.topdata.dk
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
28. juni 2011 - 20:54 #5
#3

Nej, det er skam slet ikke nødvendig efter min mening. Jeg har en 2.66ghz CPU, og den har klaret sig fint i alle spil. 3.2 GHZ må være rigeligt for spil.. det er kun hvis du skal lave CPU krævende ting, såsom komprimering og andre ting, men det er jo ligemeget om det går 2 minutter hurtigere :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. juni 2011 - 21:15 #6
#3 + #5 Hvis du køber en Intel Core i5 2500k/ i7 2600k, så har du alt hvad du skal bruge til gaming @ 1600x1200. Hvis du skal spille i 1920x1200 så kan du evt. clocke dem op til 3.6/3.8ghz, og ikke mere. Alt over 4+GHz er ikke nødvendigt i gaming @ 1920x1200. Det er kun til bechmarking m.m. at det bliver relevant.
Avatar billede Flojstrup Nybegynder
28. juni 2011 - 21:31 #7
#5 Tænker bare at en Intel i7 kunne være en bedre på længere sigt, men det kan godt være jeg tager helt fejl angående det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. juni 2011 - 22:17 #8
#7 Perfomance differencen imellem i5 2500k og i7 2600k er minimal i gaming, vi taler højst 5 FPS. Så spørgsmålet er, om du vil betale 592 kr,- for dette?

1. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=i5+2500k&sp=all&pid=4606781

2. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=i7+2600k&sp=all&pid=4606783

http://www.tomshardware.co.uk/forum/306122-10-2600k-2500k-gaming-fraps-recording

Den eneste grund til at købe en i7 2600k er pga. hyperthreading, de få ekstra mhz som den køre med ved stock giver dig ikke meget bedre perfomance i gaming. Men som sagt en i7 perfomer bedre, det er bare ikke særligt meget, prisen taget i betragtning.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
28. juni 2011 - 22:21 #9
#6 Nu kommer en 4 ghz CPU jo ikke til at hjælpe meget med en 8000 3dmark06 GPU. Men ellers helt korrekt, tror dog bare ikke det er hvad Fjostrup søger.

#7 Altså det vil ikke gøre nogen stor forskel, jeg ville nok bare gemme pengene, og købe en ny computer det hurtigere.. jeg brugte personligt 20.000 på en computer, der kan købes til 5.000 i dag, jeg købte den for 3 år siden, du kender sikkert 18 månedsreglen, med hvordan teknologi udvikler sig eksponentielt.

Helt konkret så er AMD CPU'en 3.2 ghz med 6 kerner, hvor Intel er 3,3 ghz med 4 kerner. Altså stort set identisk. Hvis du fortrækker intel, så bare køb den, men det kan altså ikke retfærdiggøres teknologisk :)

Jeg synes rent faktisk sagtens du kan købe http://www.sharkgaming.dk/shark-madness-955-edition.html - den har en AMD CPU med 4 kerner, 3.2ghz - du får nemlig aldrig brugt 6 kerner i spil, der er i hvert fald ingen der understøtter det ligenu, og så kan du ligeså godt venter 3 år og købe en der er 3 gange så god til samme pris :)

Det kan altså ikke betale sig at fremtidssikrer sig inden for teknologi, hvis det er indenfor spil.

Held og lykke med dit køb :)