Avatar billede ac130172 Juniormester
26. juni 2011 - 22:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at fjerne virus ved navn xp antispyware 2012

Hej alle. Jeg behøver virketlig hjælp til at fjerne en virus på en vens computer. Den hedder xp antispyware 2012. Har forsøgt at scanne med diverse programmer. Kan kun gøre det i fejlsikret tilstand, da virusen gør, at jeg ikke kan åbne programmer i normal tilstand. Der går virusen nemlig ind og blokerer med popupbokse med, at jeg skal købe programmet. Har lagt avg ind på maskinen, men kan kun køre programmet i fejlsikret. Nogle der har en løsning? Kan heller ikke gå på nettet, men har en computer ved siden af jeg kan bruge.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
26. juni 2011 - 22:43 #1
Hvis du ikke har noget at miste, kan du evt. bare geninstallere windows? - min personlige favorit kombineret med jævnlig backup af vigtigere filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 22:45 #2
Kør disse to:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede kimtheman Novice
26. juni 2011 - 22:54 #3
Avatar billede laffa Nybegynder
26. juni 2011 - 23:10 #4
Malwarebyte
27. juni 2011 - 06:40 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Systemgendannelse fra "Fejlsikker Tilstand" ?

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ac130172 Point ude: 480 ?
Avatar billede ac130172 Juniormester
27. juni 2011 - 12:40 #6
Så har jeg prøvet at systemgendanne. Det ser ud til at virusen så er væk. Men så kan jeg ikke åbne nogle programmer uden at den popper med den velkendte boks : hvilket program vil du bruge til at åbne med. Kan derfor ikke åbne antivirusprogrammer eller andet, der kan hjælpe mig med at scanne. Nu er jeg så tilbage igen, hvor virusen stadig er der. Kan heller ikke installer de ovennævnte programmer, da virusen går ind og blokerer for nye programmer. Vil nødig skulle til og formatere. Nogle der kan hjælpe.

Mit styresystem er xp
Avatar billede ac130172 Juniormester
27. juni 2011 - 13:18 #7
Så lykkedes det at scanne med mbam dog kunne jeg ikke opdtere den inden scanningen. Den fjernede 4 poster. Her er loggen.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.0.1200
www.malwarebytes.org

Database version: 6705

Windows 5.1.2600 Service Pack 3 (Safe Mode)
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-06-27 (13-15-49).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 260960
Tid gået: 25 minut(ter), 55 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 4
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet\IEXPLORE.EXE\shell\open\command\(default) (Hijack.StartMenuInternet) -> Bad: ("C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Application Data\olg.exe" -a "c:\programmer\internet explorer\iexplore.exe") Good: (iexplore.exe) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Skal jeg prøve at genstarte og se om skidtet virker?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2011 - 15:57 #8
Ja og prøv at se om du kan opdatere Malwarebytes når pc er startet op, og kør en frisk scanning.
Husk CCleaner også.
Avatar billede ac130172 Juniormester
27. juni 2011 - 16:39 #9
Jeg har genstartet men den s.... popupboks fra xp antispyware blokerer, så jeg ikke kan åbne nogle programmer. Så den virus er der desværre endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2011 - 16:43 #10
Kan du starte i fejlsikret med netværk?
Prøv at gå i msconfig og se om der er noget med xp antispyware 2012 der og deaktiver den. Prøv at gå i joblisten og se om der er en tjeneste som hedder noget med xp antispyware 2012 og luk den ned før du åbner programmerne.
Avatar billede kimtheman Novice
27. juni 2011 - 16:43 #11
Har du prøvet det jeg skriver om i #3.

Og start derfra hvor der står:
"XP Antispyware 2012, XP Internet Security 2012, XP Security 2012 removal instructions:"
Avatar billede ac130172 Juniormester
28. juni 2011 - 13:56 #12
Hej: Kimtheman. Vupti og virusen er væk. Sidste problem er så, at jeg nu ikke kan slå automatisk opdateringer til. Den kommer med følgende boks.

Vi beklager. Sikkerhedscenter kunne ikke ændre indstillinger for automatiske opdateringer. Har prøvet at ændre i kontrolpanel. Man kan godt vinge af i automatiske opdateringer, men ikonet i bunden af skræmen siger stadigvæk, at jeg ikke kan slå automatiske opdateringer til.

Er der også noget at gøre ved det. Og tusind tak for hjælpen ind til videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2011 - 16:10 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2011 - 16:19 #14
Avatar billede ac130172 Juniormester
28. juni 2011 - 22:27 #15
Sådan der!! Kørte en scan med dial fix og nu virker alt. Tusind tak for hjælpen og smid et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 06:11 #16
Velbekomme.
Jeg synes dog også at kimtheman skal være med på point her, så smid svar og vi deler point.
Avatar billede ac130172 Juniormester
29. juni 2011 - 13:42 #17
Så venter jeg lige å Kimtheman lægger et svar.