Avatar billede Minnimie Nybegynder
26. juni 2011 - 00:59 Der er 10 kommentarer

Min computer er begyndt at slette mine billeder når jeg vil Roter dem :(

Hejsa med jer her inde :D Jeg er ny herinde. :) Så dette er mit første indlæg.

Jeg vil høre om der er nogle her inde der kan hjælpe mig med et problem. :)

Jeg har opdaget at når jeg vil Roter et billede som vender forkert til den rigtig side, forsvinder mit billede fuldstendig. hvilken jeg ikke rigtig kan forstå.

Det skal forstårs sådan. Jeg har nogle billeder som vender på siden. som jeg meget gerne ville have vendt rigtig. som jeg ellers har gjordt så mange gange før. uden dette problem.
Det er faktisk lige meget om jeg Roter mod uret eller Roter med uret. så kan jeg se de gør som de skal. billede bliver sådan hvidgennemsigtig og så er det væk.

Ting jeg selv har prøvet for at finde mit problem.

Vær helt sikker på jeg ikke har fået trykket slet. :)

Jeg har købt Virusscan nogle gange efterhånde, for at se om der skulle være en virus. dog uden held. Jeg har en Købe vison af Mcaffe og den er opdateret :)

Jeg har prøvet at hente Recuva, som jeg fik af vide kunne finde mine billeder. Dog uden det store held. den fandt dog masse af andre billeder jeg har slettede. den finder ikke dem som Roter mod eller med uret fjerner.

så har jeg kørt nogle online virusscan i håb om de måske fandt noget mit egne ikke fandt. dog uden held.

jeg har også prøvet ccleaner, Malwarebytes. de fandt heller ikke en virus.

så har jeg også prøvet status for fejlsøgning ( den der undersøger disken for fejl ) uden held. Og defragmenter. og det er sammen fejl.

jeg har kørt computerens fejlsøgning - det er sådan en der tjekker alt hardware virker som de skal. og den bestod :)

så har jeg ville rapare mit styresystem, den fandt ikke nogle fejl.

Nu er jeg ved at være godt forvirret. jeg synes jeg har prøvede alt. men kan ikke finde oversagen til dette underlige problem den laver.

hvad er jeres bud, bliver jeg virkelig nød til at formatere min computer. :(

jeg ved ikke om jeg har glemt noget. :)
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. juni 2011 - 01:58 #1
Velkommen til Eksperten.dk!

1. Altid skriv informationer om din computer som muligvis kan hjælpe :)
Dvs. hvilket styresystem? XP, Vista, Windows 7, osv...

2. Ccleaner er ikke beregnet til at finde virus :)

3. Har du slået visning af skjulte filer til, for at se om de virkeligt bliver slettet eller bare bliver skjult? (Mappeindstillinger > Vis > Vis skjulte filer og mapper)

4. Kan ikke lige komme i tanke om mere lige nu, men der er sikkert andre der måske kan hjælpe.
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. juni 2011 - 02:10 #2
Fandt lige noget. Det er et problem med din McAffee. Billederne bliver åbenbart skjult. Her er en mulig løsning:

---Af "Steerpike_ca"(Admin på McAffee forum)-----------------------
Warning:  These steps have not been fully tested yet; proceed at your own risk.

To show the files that have already been hidden:
1. browse to c:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries,
2. Show all hidden files
3. Select the 4 libraries (Documents, Music, Video, Pictures)
4. Right click and choose Properties
5. Uncheck "Hidden"
6. Re-hide hidden files from the explorer "Organize" menu
7. Log-off and re-login to see the change

To prevent any more 'disappearances', change this registry key:

First disable access protection in navigation /general settings
1) Open the Registry Editor (regedit.exe) and browse to this 'folder'
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee\SystemCore\VSCore\On Access Scanner\McShield\Configuration\Default]
2) Locate the entry ExcludedItem_16 in the list
3) double-click on ExcludedItem_16 and
4) change the value 3|3|*.TMP to 3|3|*.LOG
5) Close the Registry Editor, save your work and reboot the computer.

Reenable access protection
-------------------------------------------------------------------
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. juni 2011 - 02:18 #3
Simplere udgave af de første 7 trin i "To show the files that have already been hidden"

1. Gå ind i mappen med billederne.
2. Vis skjulte filer som beskrevet i min første kommentar.
3. Højreklik på de billeder der blev skjult.
4. Fjern flueben i første faneblad ved 'Skjult'.

For at åbne Registry Editor søg i startmenuen på "regedit". HUSK at slå 'Access protection' fra i McAffee, og højreklik så på 'regedit.exe' og Kør som administrator.

Håber det jeg fandt kan løse problemet!
Avatar billede Minnimie Nybegynder
26. juni 2011 - 13:50 #4
1. Hehe ja det kan jeg da godt se. når men jeg er så Win7.

2. hehe okay, skal jeg huske med Ccleaner. :)

3. okay ja der kan man bare se. de var faktisk skjulte :) så nu kan jeg godt roter dem igen. dog laver den nu sådan en hvidgennemsigtig hænde over billede. :( det er den sammen hvidgennemsigtige den lavede lige efter den fjernede dem.
jeg var inde og slå vis skjulte filer og mapper til. :)

4. det hjælp meget det du kom med. tænk sig at den bare sådan lige pliselig synes det er sjovt at skjule mine billedere. den havde jeg ikke selv kommet frem til :D

jeg prøvede det andet du skrev også. men må nok sige jeg forstår ikke helt hvad jeg skal. :(

den virkede fint den med at finde "To show the files that have already been hidden:" så kom mine billedere frem igen. :D dejligt.

men jeg står af ved "First disable access protection in navigation /general settings". det er ved nr. 4 jeg ikke ved hvad jeg skal. for der er en fil der hedder det jeg skal skrive.
Avatar billede Minnimie Nybegynder
26. juni 2011 - 13:50 #5
1. Hehe ja det kan jeg da godt se. når men jeg er så Win7.

2. hehe okay, skal jeg huske med Ccleaner. :)

3. okay ja der kan man bare se. de var faktisk skjulte :) så nu kan jeg godt roter dem igen. dog laver den nu sådan en hvidgennemsigtig hænde over billede. :( det er den sammen hvidgennemsigtige den lavede lige efter den fjernede dem.
jeg var inde og slå vis skjulte filer og mapper til. :)

4. det hjælp meget det du kom med. tænk sig at den bare sådan lige pliselig synes det er sjovt at skjule mine billedere. den havde jeg ikke selv kommet frem til :D

jeg prøvede det andet du skrev også. men må nok sige jeg forstår ikke helt hvad jeg skal. :(

den virkede fint den med at finde "To show the files that have already been hidden:" så kom mine billedere frem igen. :D dejligt.

men jeg står af ved "First disable access protection in navigation /general settings". det er ved nr. 4 jeg ikke ved hvad jeg skal. for der er en fil der hedder det jeg skal skrive.
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. juni 2011 - 18:49 #6
Grunden til, at de får den der hvide blege farve er fordi de er skjulte. Du kan stadigvæk se dem med deres hvide farve, fordi du nu har slået visning af skjulte filer til.

Skal lige spise, og så skal jeg nok skrive en simplere udgave af de sidste trin for dig :)
26. juni 2011 - 19:27 #7
PS: Hvorfor gør [McAffee] den 'detalje' ???
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. juni 2011 - 20:14 #8
McAfee holdet ved ikke selv hvorfor den gør det. Fandt bare frem til fejlen ved lidt Google magi :S

Løsningen jeg fandt er vist bare en midlertidig løsning, som jeg forstod det...

Oversættelse:

1. Gå ind i din McAfee og slå "Access protection" fra. Ved ikke helt hvor, for jeg kender ikke McAfee, men det er vist under "Generelle indstillinger" eller sådan noget...

2. Søg på "regedit" i startmenuen. Højreklik på den og vælg "Kør som administrator".

3. I det vindue der kommer frem skal du gå ind under følgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee\SystemCore\VSCore\On Access Scanner\McShield\Configuration\Default

4. Derinde vi du formodentlig se en 'fil' der hedder "ExcludedItem_16".

5. Dobbeltklik på den, og et nyt vindue dukker op.

6. Der står "3|3|*.TMP" i et af felterne.

7. Det skal du ændre til "3|3|*.LOG"
  (Altså ".LOG" i stedet for ".TMP")

8. Klik OK, og luk vinduerne.

9. Genstart computeren.

10. Slå "Access Protection" til igen inde i McAfee.
Avatar billede Minnimie Nybegynder
26. juni 2011 - 20:55 #9
Hej :)
Nu har jeg prøvede det du skrev.

Det med at finde "Access protection" i Mcafee kan jeg slet ikke. jeg har været ind i "Generelle indstillinger". så dem må jeg lige ringe til imorgen. :) så de kan sige mig hvor den er :D

Så kom jeg igen til "ExcludedItem_16".
jeg har gjordt som du sagde med at "Kør som administrator". det går også fint. indtil jeg vil skrive LOG. så får jeg fejl.

"Fejl under redigering af værdi. ExcludedItem_16 kan ikke redigers fejl ved skrivning af værdiens nye indhold."

kan det være fordi der både er en "3|3|*.TMP" og "3|3|*.LOG" ?
Avatar billede clb92 Nybegynder
26. juni 2011 - 21:18 #10
Det er fordi Access Protection stadig er slået til. Den kan jeg jo desværre ikke hjælpe dig med, så det må vi håbe McAfee kan :)