Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 12:42 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista Update SP1 - Nu ingen lyd.

Hej, min comp. har længe ville opdatere, og nu fik den så chancen. Så da 2 trin ud af 3 trin var fuldført og stod på 100% skete der ikke mere. Lod den stå i 1-2 timer og der var stadig ik sket noget. Genstarter den manuelt og så kommer den ind i windows og går videre med opdatering trin 3 ud af 3. Så den 100% Også kan jeg logge ind.

Jeg logger ind og opdager hurtigt at ingen lyde kommer frem.
Lyden er HELT væk. Driver og det hele er der, og man kan se EQ'en bevæge sig når man fx afspiller musik.
Har prøvet godt og vel alt: Opdateret drivers, slettet lyd drivere og reinstalleret, søgt efter andre opdateringer, tjekket om output står rigtigt. Alt har ikke virket, så min sidste løsning var så at gendanne windows... Sidste gendannelse tidspunkt er så åbenbart lige efter SP1 opdateringen :S :S :S; så det hjælp heller ikke :(
Det er virkelig belastende med ingen lyd.
HJÆLP PLEASE!!!

Spørg hvis der noget i skal vide.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 12:55 #1
Computer er eftehånden 1-2 år gammel og var en færdig samlet en, har ikke rodet med den indvendigt eller noget. Lyden virkede fint lige inden opdateringen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 14:06 #2
Prøv at gå i enhedshndteringen, og find lydkortet. Vælg fjern og genstart pc. Windows vil nu geninstallere driveren
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 14:19 #3
Hvis det ikke virker må jeg så lige få navn og model nr på pc?
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 17:01 #4
Som nævnt har jeg prøvet at fjerne driiverne tl lydkortet.

Og ingen andelse hvor jeg finder det. Tiden har jo fandeme fjernet alt ens viden :D Under System står der:
EI System
Genuine Intel(R) CPU 2140 1.6GZ
32-bit.

Købt færdigsamlet i El-Giganten eller lige for længe siden.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 17:02 #5
Nu prøvet jeg lige at opdateret til SP2. se hvad der så sker.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 17:10 #6
Jeg skrev ikke noget om du skulle fjerne driveren. Jeg skrev du skulle fjerne hardwaren og genstarte pc.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 17:17 #7
Jamen, det vel osse det du gør når du trykker fjern under enhedshåndtering.
Der sker da præcis det samme om du gå ind under Fjern Program og fjerner driveren eller om man går ind og trykker fjern lydkort under enhedshåndtering? anyways, begge ting er prøvet.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 17:19 #8
Den skulle fandeme bare havde været på bålet igår :(
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 17:45 #9
SP2 gjorde heller intet godt :( Anyone???
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 17:51 #10
Opdatering: Bundkortets lyd virker, de føreste jackstiks spiller lyd, men de er i stykker og kan ikke bruges, dvs. mit lydkort ikke fungere, nogle som har nogen ideer?
Lydkort: Realtek High Definition Audio.
Skulle mene jeg har dl. nyeste driver. Filen hedder: Vista_Win7_R262
24. juni 2011 - 17:56 #11
...de føreste jackstiks spiller lyd, men de er i stykker og kan ikke bruges, dvs. mit lydkort ikke fungere... ikke forstået ?
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 18:17 #12
Nej okay, kan jeg godt se nu :)
Der er Lydkortets jacksticks(De Røde Grønne og Blå omme bagved computeren) - Giver INTET lyd. Og plejer den at gøre.

Også er der bundkoretets? lydkorts(eller hvad man kalder det) Jacksticks(De røde grønne og blå oppe foran computeren, ved CD-Rom drev) - Og de giver lidt lyd fra sig. Men er i stykker da nogle headphones brækkede af inde i.(lang tid siden) Så bruger aldrig dem oppe foran.

Kan ikke lige de rigtige betegnelser, håber det er forståeligt :D
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 18:17 #13
#7 Nej når du trykker fjern i enhedshåndteringen fjerner du kun hardwaren og laver driveren være.
Driveren skal fjernes fra tilføj fjern programmer.
Både driver for lyd og grafik ligger der
Din pc model må stå på bagsiden. Det vil hjælpe til at finde de rigtige drivere.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 18:18 #14
Bundkortets*
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 18:34 #15
#13: Ok, troede faktisk det var det samme, for da jeg fjernede driveren i fjern programmer, forsvandt den i enhedshåndering. Men prøvede osse at fjerne alt lyd i enhedshåndtering efter jeg havde installeret nye driver, har osse prøvet fjerne driver og i enhedshåndering før jeg installerede nye drivere. Selvf. med genstart.
Der står Model: EI309, men ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre med det? :S.

Realtek har ikke så mange modeller på deres hjemmeside kan jeg se. men kan ikke lige se noget EI309, men det er vel osse bare computerens model?
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 18:38 #16
Plejer ellers altid at kunne løse problemmerne med computeren, men lige nu føler jeg mig virkelig dum, det meget irreterende :((( Kan bare ikke løse det her problem :(
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 18:42 #17
Hvis du fjerner driveren til dine enheder vil de få gule anmærkninger i enhedshåndteringen. Windows burde kunne se hardwaren, men når der ikke findes driver til vil der komme gul anmærkning.
Spørgsmålet er om du skal prøve denne her:
http://www.driverupdate.net/
Man skal registrere sig for at hente drivere (gratis)
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 18:48 #18
Bare slim-udgaven?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 18:51 #19
Slim drivers ja.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 19:08 #20
Der er ingen lyddrivere. Der var noget Realtek netværk, som er installeret nu. men hjalp ikke :(
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 19:15 #21
Det er jo selvf. onboard lydkort ikke.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 19:36 #23
Har prøvet den. Nope :S
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 20:03 #24
Tror i en formatering vil gøre en forskel???
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 20:08 #25
Systemgendannelse til før du hentede sp1?
24. juni 2011 - 20:29 #26
.... tanke: Hvilken "højtaler" enhed bruger du ?
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 20:30 #27
Som nævnt har jeg osse prøvet det, det sidste gendannelses tidspunkt var lige efter SP1.
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 20:31 #28
Kommer an på hvad du mener?? Højtaler i højre hjørne -> Lyd -> Afspiling -> Ok tegn og står den virker, den ene som der er.
24. juni 2011 - 20:47 #29
... rent fysisk ?
Højtaler - ledning - stik - ...
Hvilket stik på 'putteren' ?
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 20:49 #30
SÅDAN!!!! hentede CPU-Z fandt mit motherboard chipset, gik ind på producentens hjemmeside, foxconn. fandt motherboard audio driver til mit motherboard, installerede den, hvilket var en ældre realtek driver.
den fra realteks hjemmeside hedder 2.62, den fra foxconn hed 1.92, og nu virker lyden igen. Points til mig selv..
Ellers tak for hjælpen, tak for tiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 08:57 #31
Det forstår jeg ikke. Normalt vil styresystemet lægge et gendannelsespunkt FØR den installerer opdateringen, men godt du fik det til at virke.
Jeg har før hørt om at man kan have held med at lægge ældre drivere ind. Det strider dog mod min sunde fornuft.
Avatar billede NsD87 Praktikant
26. juni 2011 - 12:42 #32
Ja, osse det som var mærkeligt, at hos realtek selv, er der en nyere driver,men hos bundkortets producent er der en ældre driver, lidt mærkeligt.