Avatar billede janbangm Nybegynder
21. juni 2011 - 21:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Streg mellem filer

Jeg er ved at sætte grafik filer sammen til en hjemmeside. Siden ligger på www.itchat.dk/hav2  og min default fil ser sådan ud.

<Table style="border-collapse: collapse; background-color:transparent; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; width:1024px; height:825px; border:0px;" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">

<tr><td style="margin-left:auto; margin-right:auto; margin-top:0px; margin-bottom:0px; background:url(grafik/top1.jpg); background-repeat:no-repeat; vertical-align: top; width:1024px; height:200px; border:0px;" cellspacing="0" cellpadding="0" colspan="2" margin-bottom:0px;>
</td></tr>
<tr><td style="width:150px; background-color:#EFF3F9; vertical-align:top; margin-top:0px; border:0px margin-bottom:0px;" ><!--#include file="sidemenu10.asp"--></td>
<td style="width:874px; vertical-align:top; background-image:url(grafik/top3.jpg); background-repeat:no-repeat; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px; margin-bottom:0px; border:0px;"><!--#include file="main2.asp"--></td></tr>
</table>
</html>

Men der kommer en streg mellem top og de 2 andre sider.
Hvad gør jeg galt.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 22:06 #1
Jeg kunne forestille mig, at det har at gøre med nogle default-værdier i <table>. <table> er jo generelt svær at rode rundt med.

Det design, du forsøger at stille op, bør heller ikke struktureres ved <table> men med <div>. Det tror jeg på vil fjerne dit problem, for der er så ikke flere "skjulte" variabler og værdier, som du ikke kan få styr på.
Avatar billede janbangm Nybegynder
21. juni 2011 - 22:18 #2
Tak for dit svar. Tror du ikke det kan lade sig gøre med tabel for ellers har jeg et stor stykke arbejde foran mig. Det skal bruges i en side der køre allerede
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 22:34 #3
Jo da. Jeg fandt en sjov lille pixelfejl.
Dit baggrundsbillede (i den øverste boks) er 199px højt. Men boksen er 200px høj. Så der er 1 enkelt pixel i højdeforskel, der giver en hvid stribe.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 22:35 #4
Det forvirrer mig med alle den css-style'n du har inde i hvert enkelt tag. Det er ikke overskueligt at finde fejl på den måde - overvej at flytte al CSS over i et eksternt css-dokument.
Avatar billede janbangm Nybegynder
21. juni 2011 - 22:37 #5
Du er dagens mand. 100 poins til dig