Avatar billede e30_fk Nybegynder
18. juni 2011 - 15:36 Der er 5 kommentarer

Hvordan får jeg vist en XML fil?

Jeg har modtaget en XML fil . Hvad gør jeg for at den kan blive vist i en html fil?
/e30_fk
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2011 - 15:55 #1
Hvis du vil vise data i den kunne du bruges XSLT til at konvertere den til HTML.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2011 - 16:36 #2
Du kan være heldig at en af browserne (mest sandsynligt Firefox) kan genkende strukturen, og udtrække det menneskeligt læsbare indhold.

Nok ikke videre sandsynligt, men et forsøg værd : )
- bare træk den ind over og slip den på et åbent browservindue.
Avatar billede TIversen Novice
18. juni 2011 - 17:45 #3
Du kunne også prøve at åbne den i notepad og selv se om du kan trække de vigtigste oplsyninger ud :D - skulle være til at se hvad der er kode og hvad der er alm. tekst...
Avatar billede webweaver Praktikant
19. juni 2011 - 12:27 #4
Ofte kan du sagtens bare åbne en XML fil i din browser og se indholdet af den. Virker fint i IE blandt andet.

Men det er vidst ikke det, som du efterspørger, har jeg på fornemmelsen af.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2011 - 01:03 #5
Tid at faa afsluttet her?