Avatar billede laffa Nybegynder
17. juni 2011 - 20:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

AMD Phenom II

Hey nørder :D

http://www.proshop.dk/CPU/AMD-Phenom-II-X6-1100T-Black-Edition-2237003.html

Jeg skal købe ny CPU - og har lige nu en Intel Q9400 2,6 GHz - Quad core

Men vil gerne købe denne CPU: http://www.proshop.dk/CPU/AMD-Phenom-II-X6-1100T-Black-Edition-2237003.html

Men vil jeg kunne mærke nogen forskel? Fordi den virker meget "billig", i forhold til hvad AMD normalt ligger under Intel i pris... :)

Der kommer et formula crosshair Motherboard i, og 8 GB kingston ram...

Cheers
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2011 - 20:32 #1
Du kan ikke skifte fra Intel til AMD de har ikke samme sokkel.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2011 - 21:34 #2
Crosshair IV Formula motherboard understoetter X6 (og er naeppe det som bruges med Q9400).
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2011 - 21:38 #3
Hvis vi antager at forskellen er lille mellem 1090 og 1100 saa antyder:

http://www.cpu-world.com/Compare/584/AMD_Phenom_II_X6_1090T_vs_Intel_Core_2_Quad_Q9400.html

at forskellen ikke er saa voldsom igen.
Avatar billede laffa Nybegynder
17. juni 2011 - 22:20 #4
Hmm :)

men hvad bruger i? Jeg har desværre ikke så mange kontanter til rådighed... :(

Men vil også gerne kunne køre fx GTA IV i full graphic - samt wow...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2011 - 23:30 #5
Jeg spiller ikke.

Mit gaet vil vaere at en Q9400 kan klare alle spil og at det er grafik kortet som begraenser dig.
Avatar billede laffa Nybegynder
18. juni 2011 - 15:20 #6
Har et GTX 285 - på 1 GB :S

Men har også DDR2 ram i min computer, og det kører lidt langsomt...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2011 - 15:37 #7
Jeg kan ikke vurdere det - du maa vente paa et der kommer en gamer forbi.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
18. juni 2011 - 21:28 #8
Umiddelbart når jeg kigger på reviews af dit grafikkort, så burde de omkring 670MHz clock-rate være fint nok til WoW på fuld grafik, måske med en lille smule lag, det er dog ikke det der har betydning i WoW, det er nærmere hvor stor hukommelsen i dit grafikkort er - i dit tilfælde 1GB (hvilket er rigeligt).

Jeg spiller ikke selv GTA IV, men det spil burde kræve lidt mere end hvad dit grafikkort rækker til (hvis du skal køre fuld grafik uden at lagge).
Avatar billede laffa Nybegynder
18. juni 2011 - 22:40 #9
Skal køre fuld - uden lag - derfor har jeg dette "sæt" som jeg gerne vil købe :D

http://pastie.org/2087123
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2011 - 23:20 #10
Jeg tror stadig at det kunne give mere bang for the buck kun at opdatere grafik kortet.
Avatar billede laffa Nybegynder
19. juni 2011 - 00:05 #11
Hmm - det er måske det værd :)
Avatar billede 4byssal Nybegynder
19. juni 2011 - 13:14 #12
Ja, din processor burde helt klart være fin nok! Jeg kører selv 2,5 GHz quad core, og jeg har ingen problemer med at køre fuld grafik med 60 fps (dette er nok grundet mit grafikkort)

Mit grafikkort er et ati radeon HD 4870 X2

Jeg kan se at du har valgt et lækkert grafikkort ! :D
Det burde sagtens kunne køre fuld grafik uden lag i de fleste spil :D
Avatar billede laffa Nybegynder
22. juni 2011 - 14:56 #13
Alle sammen tak :)

Har dog købt amden :)

Den der først smider et svar, får points

Cheers
Avatar billede 4byssal Nybegynder
22. juni 2011 - 18:51 #14
Glad for at kunne hjælpe!