Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
16. juni 2011 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brænde en alm. dvd skive

Hej! Jeg vil gerne brænde en DVD skive, så det blir en kopi af den oprindelige. Jeg har nogen VOB, BUP og IFO filer liggende i en mappe, men når jeg prøver at brænde dem over på dvdskiven med Nero, fejler den altid, næsten før den er gået i gang. Hvad gør jeg? Jeg ved intet om computere .. så kan ingen tekniske specifikationer oplyse. Ved dog jeg har dvd brænder ;) ...

Evt et alternativt freewere program?? Nogen må kunne hjælpe !

VH Mads
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 19:32 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2011 - 19:33 #2
Er det en film, som måske kunne være kopisikret?
Avatar billede NicolaiErMig Nybegynder
16. juni 2011 - 19:50 #3
Hej, der kan være 2 problemer:

1. Disken du brænder på er ikke egnet til dvd-film, men derimod egnet til data ;)! Løsning: Spørg næste gang du køber dvd'er hvilken du skal have.

2. Dit brænder program kan ikke tage filer, her er nogle andre programmer der måske kan hjælpe dig: http://www.pcworld.dk/download/58

- Nicolai.
16. juni 2011 - 20:45 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hvilket/hvilke brænder programmer har du prøvet ?

---

PS: Husk at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Madshovgaard
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
27. juni 2011 - 17:07 #5
Det er Vista, og jeg brænder med "Nero Express", som altid plejer at virke
27. juni 2011 - 20:17 #6
..., fejler den altid, næsten før den er gået i gang... - hvilken "fejl"besked ?
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
11. juli 2011 - 19:34 #7
Den fejler hver gang, og den når lige op på 1 % inden drevet bliver skubbet ud, og den skriver:
"Could Not Perform End Of Disc-At-Once"
"Burn process failed at 8x (11.080 kb/s)

Det er Verbatim DVD+R skiver, så det burde bare spille ....

Men den gider heller ikke engang lave data-DVD'er ... Måske har jeg taget fejl af om jeg har dvd brænder drev? Det er en ASUS F3, hvor kan jeg tjekket om det er en dvd brænder? Heldigvis har jeg en ny laptop i tankerne ..