Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 17:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

adgangskode windows XP

Hej

jeg er endt i den situation, at min pc nægter at logge mig ind, siger adgangskoden er forkert, det er sket efter at jeg ændrede min adgangskode, under "kontrolpanel" - "brugerkonti"

jeg loggede af, efter jeg ændrede passwordet og nu kan jeg ik komme ind :-)

er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan snyde mig ind?  :-D

VH Louise
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2011 - 17:11 #1
Kan du komme ind ved at starte op i fejlsikret tilstand (Tryk f8 ved opstart), og vælg systemgendannelse i fejlsikret i denne tilstand, til før du ændrede koden.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2011 - 17:14 #2
Sludder:
Hvis den kan starte op i fejlsikret tilstand kan du forsøge at se om du kan rette det tilbage i kontrolpanelet. Alternativt kan du forsøge systemgendannelse til før du ændrede koden.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. juni 2011 - 17:17 #3
Bruger: Administrator
Pass: Tomt (ikke noget)

Kan være du er heldig.
Avatar billede pstidsen Novice
16. juni 2011 - 17:19 #4
Har Windows XP ikke nulstilling af adgangskode med USB?
Avatar billede kint Nybegynder
16. juni 2011 - 17:25 #5
Hvis du bor i Nordsjælland kan jeg nulstille dit password. Helt uden at du mister noget som helst. Men det kræver at jeg har maskinen da den skal startes op med en CD-Rom der kan nulstille password til adminstrator og brugere.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2011 - 17:31 #6
#5 er det denne her du bruger?
http://www.youtube.com/watch?v=Ul5Ss-yQlJI
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 17:33 #7
lav sådan en cd og boot op på den og følg anvisningerne

god fornøjelse

http://ophcrack.sourceforge.net/

m.v.h
Avatar billede kint Nybegynder
16. juni 2011 - 17:36 #8
Jeg benytter Windows Password Recovery Tool Enterprise
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 09:23 #9
Hej 220661

Tak for et hurtigt og kvalificeret svar.
jeg prøvede det allerførste tip du gav mht at starte i fejlsikret tilstand, jeg kom uden det problemer ind og kunne nulstille adgangskoden i kontrolpanel, så nu er der hul igennem, tusind tak for hjælpen. :-)

VH vix206
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 16:31 #10
hvorfor tager du selv point? :O
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 17:00 #11
Velbekomme da.
Hvis du er meget glad for den hjælp jeg har givet dig, og du vil give point for det, så se her:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-3
Husk henvisninger til de respektive tråde, både her og i den nye tråd.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 21:44 #12
Hej 220661

okay på den måde, jeg vil gerne give dig de point som blev lovet, men da dit forslag var lagt som kommentar, kunne jeg ik hitte ud af hvordan, derfor hentede jeg pointene tilbage indtil jeg fandt ud af det, nu svarede du så selv på det også :-D så nu skal jeg nok smide pointene over til dig. :-)

VH vix206
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 21:51 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2011 - 21:52 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2011 - 07:14 #15
#12 Ja jeg skriver som regel altid i kommentar hvis der kan være flere måder på at løse et givent problem.
Kun hvis der er en entydig måde at gøre det på vil jeg lægge svar.
Tak for point og referencer fra jer begge.
God weekend