Avatar billede creative_studio Nybegynder
16. juni 2011 - 09:13 Der er 2 kommentarer

Hjælp med IT-problemer :o(

Hvordan kan jeg løse min computerproblemer, da min computer nu er begyndt at te sig meget mærkeligt?

I forgårs slettede jeg en temmelig stor video fra min host, der fyldte 42 MB. Der lå intet andet end det dokument, så jeg slettede det fra min host, da jeg ikke skulle bruge det længere. Lige siden er min computer blevet mærkelig :o(

Det kan tage mig op til 10 min. alene bare at åbne et vindue. Jeg kan ikke maile. Jeg kan ikke åbne Photoshop længere, da computeren ikke længere har hukommelse nok. Jeg har altså flyttet en masse dokumenter over på en ekstern harddisk, slettet temp-filer, tømt cachen og tømt skraldespanden, så computeren er næsten tom nu. Jeg lagde først rigtigt mærke til i går, at min computer er blevet underlig, da jeg vil uploade mit web-site. Jeg kan nu ikke få adgang til min host via min computer. Jeg forsøgte herefter at få adgang til en anden host på et web-site, jeg servicerer, og den kunne jeg heller ikke få adgang til. Herefter forsøgte jeg at få connection til min host via min gamle computer, og det kan jeg underligt godt.

Her til morgen har jeg nu forsøgt at gendanne computeren til i går aftes som det tidligste tidspunkt, jeg kunne få lov til omkring kl. 20:00. Men nu kan jeg ikke åbne Photoshop pga. hukommelsesproblemer.

Hvad kan jeg gøre, og jeg er ved at blive helt fortvivlet? Jeg har ikke råd til at betale en formue til en IT-nørd for at få det her fixet. Min computer er ¾ år gammel, og det er en grafiker computer. Men det lader vist til, jeg skal geninstallere alting eller hvad?

I går var jeg lige så glad, for jeg havde nu langt om længe fået godkendelse til selvstændig bibeskæftigelse, så jeg er meget ivrig for at komme i gang med mit iværksætteri, men nu bliver jeg bremset med dumme IT-problemer, men jeg håber, jeg kan få det fixet inden længe.

Jeg logger efter denne trådoprettelse fra min gamle computer på eksperten.dk-debatten, så derfor virker tasten "R" ikke på min kommentarer. Derfor bliver min svar meget underlige, men jeg håber, det giver mening anyway :o) Jeg opretter også tråden på andre sites og håber, at nogen kan hjælpe mig. Jeg har desværre ikke råd til at betale en IT-nørd mange penge for at hjælpe mig, men jeg kan betale for et måltid mad, så jeg håber, en venlig sjæl kan hjælpe mig, guide mig eller via fjernstyring kan hjælpe mig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juni 2011 - 09:50 #1
Et gæt du har Windows7? hvis ja har du en DVD med instalation til win7? Har du lavet reparations disken?
16. juni 2011 - 16:38 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

---