Avatar billede le104 Novice
12. juni 2011 - 15:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Explorer 9 / Google Chrome

Efter en længere ferie virker Chrome pludseligt ikke længere. Den går i stå under hentning af startside hver gang.
Herefter afstilleret og geninstalleret, PC'en genstartet, men jeg kan nu slet ikke åbne Chrome.
Så må jeg bruge IE9, men der kan jeg ikke se Favoritter. Når jeg klikker på værktøjslinjen på Favoritter, indikeres en firkant nedenunder, hvor listen skulle være, men jeg ser kun omridset, ikke nogen af mapperne eller enkelte links.
Hvordan kan de forsvinde af syne?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 15:44 #1
Har du prøvet systemgendannelse evt  fra fejlsikret ? (F8 under opstart)

http://windows.microsoft.com/ (...)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 15:47 #2
Avatar billede le104 Novice
12. juni 2011 - 15:57 #3
Ja, der er jeg nu, og jeg kan se alle favoritlinksene, og nu prøver jeg så i alm. tilstand.
Nogen ide om, hvorfor Chrome ikke vil fungere ?
Avatar billede le104 Novice
13. juni 2011 - 10:37 #4
Lige pludselig i dag var det som om, IE9 gendannede sig selv, og nu kan jeg se favoritterne, både i gardiner og i sidepanel.
Men stadig kan jeg ikke få Chrome til at virke. jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere flere gange, men ikonet på skrivebordet virker ikke.
13. juni 2011 - 10:59 #5
...men ikonet på skrivebordet virker ikke... - lidt mere info ???
Avatar billede le104 Novice
13. juni 2011 - 15:37 #6
Google Chrome ikonet til at starte browseren med.
Det er ikke "aktivt". Når jeg dobbeltklikker på det, går den lille blå ring i gang men stopper straks igen, og mere sker der ikke.
13. juni 2011 - 16:07 #7
Hmmm... HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..." ???
Avatar billede le104 Novice
13. juni 2011 - 16:20 #8
Gør ingen forskel. Bortset fra, at boksen med spørgsmålet om jeg vil køre programmet, kommer op. Jeg klikker Ja, og så sker der ikke mere.
13. juni 2011 - 17:18 #9
Hmmm... Afinstall [Google Chrome] med dette værktøj ->
www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html - vælg punkt [4] i programmet med kørsel/Afinstalation og følg guiden...

samt oprydning med

www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
---

Genstart normalt...
Avatar billede le104 Novice
14. juni 2011 - 18:32 #10
Har nu prøvet lidt af hvert, bl.a. Ccleaner, Ncleaner, Iobit Toolbox, alm. oprydning osv., og maskinen kan efterhånden ikke køre noget som helst, andet end IE9 og Officepakken. Den går i koma.
Nu bliver den formateret. Jeg er bange for, at der er kommet noget skidt ind på den. Det er også efterhånden et par år siden sidst, så det er nok på tide.
Jeg holder dette emne åbent, så der kommer en tilbagemelding, når jeg er færdig med at geninstallere alle programmer.
Avatar billede le104 Novice
18. juni 2011 - 12:07 #11
Jeg har nu formateret C og installeret Win 7 igen + diverse programmer.
Maskinen går stadig i stå, specielt i IE9. Samtidig kan jeg ikke køre oprydningsprogrammer mere. De dør også.
Der må ligge noget snavs dybt nede, så nu skal der en råformatering til, som jeg ikke selv kan lave.
Jeg afslutter dette emne, da det nok ikke er relevant alligevel.
Tak for din gode vilje til at hjælpe.
Avatar billede le104 Novice
26. juni 2011 - 13:36 #12
Nu er det hidtidige D-drev (fysisk) ændret til C-drev.
Det viste sig, at den gamle harddisk var ved at stå af.
Maskinen er fire år gammel, så det er der måske ikke noget at sige til.
Det betyder, at maskinen kører fint nu, og der er stadig masser af plads (500 GB i alt).
Og med en ekstra ram kører Windows 7 også godt nok.

Hermed lukkes emnet.
26. juni 2011 - 13:42 #13
...Hermed lukkes emnet.... - ved at du [Accepter] til eget ovenstående [svar]...