Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. juni 2011 - 19:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyt kabinet ?

Hejsa jeg overvejer at købe et nyt kabinet men ved ikke helt hvad jeg skal købe... Problemet som jeg har nu er at jeg kører SLI med 2 GTX 460 og min pc overheater bare alt for nemt. Jeg har en skod kabinet lige nu uden noget særligt køling.

Det vil sige at det jeg går efter er et kabinet hvor jeg ville kunne køre med begge grafikkort uden at den overheater som den gamle.

Mine specs er:

GIGABYTE-X58A-UD3R
Intel® Core™ i7-920 Processor
6 Gb Kingston DDR3 - 1333 mhz
NVIDIA GeForce GTX 460 768 mb DDR5 SLI

Der skal være nok huler bag på kabinettet til at jeg kan have et grafikkort til at side i det øveterstes PCI slot og et i det nederste :)

Håber der er nogle som kan anbefale noget :)

Vinkel
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 19:42 #1
Hej.

Hvad overheater? Processoren, grafikkortet eller noget tredje?

Hvilket kabinet har du nu?

Hvad er dit budget?

Hvor meget betyder blæser-støj for dig?
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. juni 2011 - 19:49 #2
Det er Grafikkortet eller begge to som bliver meget varme og det går ud over min fps....

Budget.... er ikke helt sikker skal have noget der virker 100 % så  det er underordnet....

Støj... har altid mine høretelefoner på så er ikke så vigtigt men behøves jo ikke være nogle støvsuger.

Jeg har dette her lige pt:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61235&menu=pc

Vinkel
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. juni 2011 - 19:54 #3
Det som der formentlig overheader er hans GFX. Når man køre 2 GFX sammen i enten SLI eller CFX som bliver de klappet sammen som en "sandwich", hvilket betyder at den nederste GPU har svært ved at komme af med varmen. Derfor er det vigtigt emd et ordentligt kabinet.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010166790.aspx

Dette kabinet giver et ordentligt Airflow og ville kunne køle dit HW.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. juni 2011 - 19:57 #4
Præcis det er det nederste som er problemet. Hvad står HW og GFW for ?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 21:58 #5
Jeg tror han mener HW = HardWare. GFX er en betegnelse for et grafik kort.

Siden man tilsyneladende ikke kan erstatte selve grafikkort-køleren på de pågældende grafikkort, er kabinet-airflow nok den eneste løsning.

Der gælder det om at finde et kabinet som har massere af huller i fronten, bagpå, siden og ovenpå, og helst også plads til at kølere kan monteres.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. juni 2011 - 22:06 #6
Men nogle som ellers har nogle alternativer ?

Hvad med et Cooler Master HAF X ?

Hvordan kan jeg sammenligne deres "køleeffekt" ?

Hvad ville i gå efter ?

Vinkel
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. juni 2011 - 22:15 #7
#4 GFX = Grafikkort. HW = Hardware.

Det kabinet jeg linker til i #3 har fået positiv omtalte for dets fine airflow egenskaber. Der er mange blæsere så det burde sagtens kunne klare dine 2xGTX460.

Hvis prisen er for skræmmende findes er heldigvis et billigere alternativ, nemlig lillebror modellen.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010100698.aspx

ANTEC MIDTOWER NINE HUNDRED ATX BLACK

Det ultimative "gaming-kabinet", med 200 mm ventilator for den bedste afkøling!.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. juni 2011 - 22:03 #8
#6 Jeg har de to alternativer som jeg linkede til i hhv. #3 og #7. Begge kabinetter ville kunne køle dit HW ( Hardware ) ned tilstrækkeligt. Hvis du af en eller anden grund ikke bryder dig om de kabinetter, kan jeg sagtens hjælpe dig med at finde andre alternativer.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
13. juni 2011 - 10:12 #9
Jeg har bare ladet den stå åben for at se om der var andre som måske kunne tilføje noget :)

Men tak for hjælpen selv om det nok ikke bliver nogle af dem der :)

Vinkel