Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
09. juni 2011 - 22:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad må man vaske skærmen med?

Hey folkens, hvad må man vaske sin bærbare pc skærm med? Jeg har hørt alt fra brun sæbe til rødvin til vinduesrens, hvad er bedst og skåner skærmen bedst muligt, har i nogen råd til rengøring af skærmen???
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. juni 2011 - 22:29 #1
Brug brillerens (De der lapper du kan købe i æskevis af)
Avatar billede johs_j Novice
09. juni 2011 - 22:50 #2
En blød fugtig klud (Ikke våd)

Jeg ville aldrig bruge brillerens, for man kan recikere at skærmen bliver mat. Der er jo ikke glas på din skærm.

Man kan selvfølgelig også købe noget som er specielt beregnet til computerskærme, men kluden er lige så god, og meget billigere. Jeg bruger det samme til mit flad-tv.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. juni 2011 - 23:14 #3
Det her kan jeg klart anbefale - og skader ikke skærmen  - man må nemlig aldrig bruge spritholdige væsker til en fladskærm ellers kan man få en mat og uigennemsigtig på skærmen

og det er en yders ok pris

http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&zenid=a7a3eb6d0142f42532db1c0024def96f&keyword=sk%E6rm+rens
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. juni 2011 - 23:16 #4
uigennemsigtighed :)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 23:52 #5
Jeg har en Samsung LED skærm. Prøvede noget Brillerens og blev forfærdet, troede skærmen var ødelagt. Men prøvede så noget som hedder OneClean fra Fona, og til min store glæde blev skærmen som ny.
Så selv om der muligvis er andet som kan bruges, vil jeg fremover altid købe noget som er beregnet til netop den type skærm jeg har.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. juni 2011 - 02:38 #6
HUSK HUSK

Skærmen SKAL være kold, når du renser den
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
10. juni 2011 - 08:22 #7
ok tak, jeg tror jeg vasker den med en fugtig klud så.
10. juni 2011 - 09:40 #8
www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf ? (Jeg ku' ikk' la' vær' )
Avatar billede michaelboser Nybegynder
10. juni 2011 - 13:40 #9
Har selv en samsung LED (med en blød skærm), vi bruger ALDRIG andet end en hårdt opvredet klud i lunkent vand. Det råd stod i brugervejledningen til TV'et så det brugte vi... Det virker fint og er ganske billigt... der er ingen grund til at købe de dyre produkter når vand kan gøre det...