Avatar billede donnib Praktikant
09. juni 2011 - 15:08 Der er 1 kommentar

Route IP lokalt på PC igennem proxy

Hej,
Jeg har et stykke software der kontakter ip X på port Y. Er der på nogen måder muligt i windows routing table eller andet steds at fortælle windows at lige så snart den ser ip X så skal den gå igennem en proxy ?

Hvis det ikke kan lade sig gøre med Windows så må der findes en tool der kan.
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juni 2011 - 18:23 #1
Du kan jo prøve at tilføje en statisk route:

route add [-p] <kontakt ip> mask 255.255.255.255 <proxy ip>

-p switchen gør routen permanent, så den også eksisterer næste gang du genstarter pc'en.