Avatar billede Alphaville Nybegynder
08. juni 2011 - 22:10 Der er 5 kommentarer

Solid og billig bærbar

Hej alle

Jeg søger en solid og billig bærbar

Jeg har haft en HP DV6, og udgaven før denne model.
Altså begge HP modeller.
Begge er gået døde pga blæseren.

Jeg søger en holdbar bærbar til at gå på nettet, se film og arbejde lidt i små programmer. Ikke det vilde. Men jeg bruger den ofte.

Nogle der har nogle fifs og erfaringer, som kan hjælpe mig med at finde en solid computer. Hvad skal jeg kigge efter?
Nogle mærker der er bedre end andre?

Er træt af fejl i programmer, langsomme og larmende computere.

Tænker fra 0 kr ;) til 5.000 - helst omkring 3.000

Har overvejet en Mac, men de koster jo en årsløn :p

Tak for din tid.
Alphaville
Avatar billede kentora Nybegynder
08. juni 2011 - 22:51 #1
Den her kommentar bliver jeg nok ikke særlig populær for.. MEN!

Køb Acer! Det holder. Har nu min 4. acer (flere af dem overlappende) og kun en enkelt er gået i stykker. Laderstikket gik løs efter den faldt ned fra et bord, og lige ned på den ende af ledningen på opladeren der sidder i computeren. Det kostede en tusse at få lavet, og så fungerede den igen.

Selv har jeg en dårlig vane med at få slidt tastaturet ned, har bogstaveligt talt slidt mig igennem 2 mellemrumstaster... Men det ordnede jeg med en forsikring på min nyeste computer. Det kostede mig ca. 1200 kroner for min Acer Emachines E527, for 3 eller 4 år. Og den dækker ALT! slid, cola eller kaffe i tastaturet, en der snubler over ledningen, you name it.

Forsikring kan tilkøbes når man køber computer i Fona...
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
09. juni 2011 - 00:59 #2
Jeg har en erfaring med at acer går i stykker, billig bærbar, men går i stykker under loads i lang tid, acer er en fin bærbar hvis man ikke skal bruge den til store programmer og spil helt klart!

HP, brænder sammen meget hurtigt som du selv har konstateret

Sony, BRANDGODT! men dyrt

Mac, koster 3000 mere fordi der et et æble bagpå

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4916694

en 17 tommer samsung, med 4 GB ram, I2 processor, som er fin så længe det ikke er til krævende spil osv. der er windows 7 64 bit på, det er godt! intel HD graphics, kan jeg desværre ikke udtale mig om, da jeg aldrig har haft intel.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4916695

også en 17 tommer samsung, dog en opgraderet version af den anden, og her med et Nvidia 315M, det er ikke helt ringe, og du vil uden tvivl kunne afspille HD film osv, det eneste minus ved den her hvis du spørger mig er at der ikke er 1920x1080 opløsning, men 1600x900 :( det er stadig højt, men jeg foretrækker bare 1080! prisen ligger på omkring 4500

og lige inden vi slutter så syntes jeg også vi skal forbi den her dejlige Acer aspire

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4268496

denne gang 15 tommer, med et ATI graphics card, windows 7 og 4 gb ram DDR3.

Alle 3 meget gode bærbarer i en fin pris klasse. der er MANGE bærbarer derude, det er vel bare om at vælge en!
Avatar billede Alphaville Nybegynder
09. juni 2011 - 09:11 #3
Tak for svar begge.

Vil kigge på de 3 computere.

Jeg har hørt, at en AMD processor, brænder hurtigere over end en Intel. Kan der være noget om snakken?
Og er der andre tommelfingerregler, som man kan gå efter??

#Anne3465 du har også kun valgt Intel.
Hvad ser du efter når du udpeget disse 3, som i øvrigt lyder lovende. Har ikke erfaringer hverken med Acer eller Samsung.
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
09. juni 2011 - 09:42 #4
jeg kan jo godt lide et godt grafik kort, en god opløsning og et stort antal ram. og det har de alle 3, jeg har aldrig haft en samsung bærbar, kender en som har en til 7500 kr, som kører bedre end min Sony Vaio som er nyre og dyre.

acer har haft et par år med travelmate modeller som gik i stykker meget hurtigt, har ikke haft en side, men efter hvad jeg kan se har de fået fixed det problem, så jeg tror udentvivl at du kan køre en acer samtidig med at du kan føle dig tryg!

PS: Undskyld, men nogle gange orker jeg ikke lige det der tegnsætning! ;)
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
09. juni 2011 - 09:43 #5
endnu et PS: så har jeg også hørt at en AMD proccesor larmer meget mere, men om det kun er i stationærer kan jeg så ikke lige svare på hehe! :)