Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
31. maj 2011 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksportér slices fra Illustrator i 300 ppi

Hej

Jeg har lavet nogle modeller til en rapport i Illustrator og vil gerne eksporterer dem. Problemet er, at når jeg bruger "Save Selected Slices" eller "Save for Web and Devices", så ryger de ud i 72 ppi. Det kan vel ikke være rigtigt, at man er nødt til at vælge "Export" og så crop'e dem i Photoshop bagefter?! :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. juni 2011 - 00:33 #1
Hej Rune,

Slices bruges udelukkende til webdesign, så det er derfor det driller dig. Hvorfor bruger du denne funktion?

Hvis du blot skal have et enkelt billed ud af kan du også bruge Object -> Crop Area -> Make. Du skal blot sørge for at lave en kasse med din beskæring og have den markeret når du vælger funktionen. Kan det bruges?
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. juni 2011 - 00:44 #2
Tino,

Tak for responsen. Jeg kan godt nok ikke lige se menupunktet Crop Area nogen steder i Object-menuen eller når jeg søger efter det i programmets hjælpemenu. Jeg ved ikke om jeg bruger en "forkert" version (jeg bruger CS 5)?

Jeg ville bruge slices fordi jeg har 20 artboards med én figur på hver, som skal eksporteres i en bestemt bredde, men forskellig højde. Man kunne vel lave hvert artboard i den størrelse, som man gerne vil have figuren ud i, kommer jeg lige til at tænke på, men det virker dog en anelse besværligt eller primitivt, om man vil :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. juni 2011 - 00:47 #3
Hehe, nej det er vidst mig der har en forkert version :-)

Hjælper dette ...
http://forums.adobe.com/thread/683229
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. juni 2011 - 00:55 #4
Aaarh, sådan, virker perfekt! Tak for det! Lidt underligt, at man ikke blot kan bruge slices til alle formål, men Adobe har vel sine grunde :)

Smider du et svar?
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. juni 2011 - 01:01 #5
Godt det lykkedes. Her er et ...