Avatar billede joergendamgaard Nybegynder
31. maj 2011 - 10:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formaterer SD kort i 4 dele

Jeg har købt en foto viser der kun kan tage op til 4GB.
Min ide er at dele et 16GB kort i 4 dele.
Hvordan partitionerer og formaterer man et USB drev.
Jeg bruger XP.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2011 - 12:05 #1
det kan du ikke - kamera kan ikke skifte fra en partition til en anden.
Avatar billede milter Ekspert
31. maj 2011 - 12:16 #2
Kan du ikke i stedet oprette flere mapper på SD-kortet via dit kamera?

Og så snakker du både om SD og USB-stick. Mener du ikke kun SD?
Avatar billede joergendamgaard Nybegynder
31. maj 2011 - 13:28 #3
claes57
Det er ikke et kamera, men en fremviser, der har et styresystem hvor man kan se i biblioteket, at kortet står med drev navn, så det er lige det jeg vil teste.

milter
Mapper kan jeg sagtens oprette, men det er grænsen på 4GB jeg gerne vil ud over.
SD kortet sætter jeg til computeren via en kortlæser der er tilsluttet til USB og derfor optræder som et USB drev, eller hvis jeg ønsker det, som et internt drev.
som et internt drev
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2011 - 13:58 #4
du kan oprette flere partitioner - men det kræver, at du modificerer en driver først, så sd-kortet ændrer status fra 'removeable' til 'harddisk'
se http://awurl.com/gkeoxe70708 sidste afsnit (og så er resten op til dig selv) Jeg har hverken xp eller 16gb sdhc-kort.
Avatar billede joergendamgaard Nybegynder
20. juli 2011 - 08:38 #5
Der var en fejl i beskrivelsen, så den kunne kun tage 2GB, så
jeg dropper formateringen af 16 GB kortet