Avatar billede bertilvg Nybegynder
29. maj 2011 - 23:01 Der er 2 kommentarer

Ipad game

Hej eksperter,
Jeg har tænkt mig at lave et ipad game i adobe flash cs5, men er bare lidt i tvivl om hvordan det funger... Altså jeg vil gerne vide alt om apple og deres app store, hvordan jeg laver et spil, hvilken fil, hvordan man uploader på deres store osv. En step by step guide kunne være super!! Altså regner med at lave et ipad spil i As3, jeg ved bare ikke hvilke fil det skal være, altså kan man ikke konvertere spillet til en ipa fil i flash, eller swd, og så bare uploade den på apples ipad store, som var det en video til youtube? Ved ikke hvordan det fungere, vil i hvert fald bare lave det i as3 :) Håber i kan fortælle mig alt hvad man skal vide for at være ipad developer :D
Avatar billede bertilvg Nybegynder
29. maj 2011 - 23:08 #1
Vil også vide hvad størrelse spillet skal være i? Har tænkt på at udgive et online til pc, og så konvertere det til ipad også, hvis det er korrekt at gøre?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. maj 2011 - 00:04 #2
Apple har ca 1000 regler der skal overholdes. Jeg er bange for at der ikke er nogen vej uden om at læse deres (lange og grundige) dokumentation: http://developer.apple.com/ipad/sdk/index.html