Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
29. maj 2011 - 22:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Feedback Mobilt Internet Priser

Jeg har lavet denne guide: http://www.shakes.dk/ og vil meget gerne have noget feedback.

Der er kun en side som indeholder priser på mobilt internet, samt en kort guide til selvsamme.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2011 - 22:39 #1
Find dig et logo.
Få nogle flere farver på siden - fx en baggrund, der er mere livlig. Det hele er meget stereotypt lige nu.

Og du skal have nogen til at rette teksterne igennem for stavefejl og tegnsætning.

Ideen er god og meget brugbar. Det er faktisk lækkert, at der kun er én side. Det er hurtigt og nemt, og overblikket er godt. Nu drejer det sig bare om at gøre det professionelt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2011 - 22:55 #2
Troværdigheden af siden falder til under 0, når man ser at samtlige links (hvis jeg ellers fik kigget rigtigt efter) er affiliate-links. Ok, du skal have salt til ægget - men du får ingen klik fra mig.
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
29. maj 2011 - 23:12 #3
Det er jeg ked af at høre. Ja alle links mod teleselskaberne er affiliate (lead afregnet). Resten er 'almindelige' links
30. maj 2011 - 19:43 #4
Jeg kan godt se hvordan denne side kan være nyttig.  Faktisk fik den mig til at kikke på at gå mobilt, hvilket jeg ikke har tænkt meget på indtil nu.  (Det at du har affiliate links gør ikke for mig troværdigheden mindre.  Du prøver jo ikke at pådutte folk en mening, blot giver objektiv information.)

Jeg googlede så lidt rundt og lagde mærke til, at i er mange om buddet, andre websider med lignende indhold.  Derfor gælder det for dig om at profilere dig, vide hvad du gør bedre (eller gerne vil gøre bedre) end de andre og sørge for, at brugerne ved og værdsætter det.  Så vidt jeg lige har kunnet se, er din force, at du holder oversigten oversigtelig, på en side.  Du har gjort et stykke arbejde ud af at samle det tekniske indhold.

Det er så nok samtidig problemet - at du synes at koncentrere dig om teknikken og glemme brugerne lidt.  Målgruppen for hjemmesiden må være de der tænker på at anskaffe sig mobilt internet, og det centrale budskab til denne målgruppe må være noget med, at det kan betale sig at sammenligne priser og betingelser.  Men vi ved, at når man surfer rundt, så bruger man tit kun to sekunder på at beslutte, om siden er interessant, eller om man skal surfe videre.  Så hvis nogen der hører til målgruppen lander på siden, er det vigtigt, at siden er udformet således, at de bliver hængende.  Som det allerede er sagt i #1 bør du ved (begrænset) brug af farver og grafik gøre siden lidt mere indbydende, og du skal have en overskrift der er mere sigende end blot "Mobile Internet Priser."  Måske noget i retning af: "Find den bedste Mobilt Internet til dit behov!".

Og saa måske en kort indledende tekst, sådan som:

"Du vil at anskaffe mobilt internet, men du finder det svært at overskue markedet?  Så finder du denne oversigt med priser og betingelser for alle mobile internet forbindelser på det danske marked.

Du forsker i muligheden for internet adgang overalt hvor du står og går, hjemme og på rejse i Danmark og i udlandet?  Så finder du nedenfor en kortfattet vejledning og links til mere information."

Tabellen har jeg ingen kommentarer til.  Det tog mig lidt tid med at finde ud af hvordan den virkede, med sortering efter de forskellige kriteria, men det var nok mig der var tumpet.

Så guiden.  Det finder jeg en god ide.  Men hvis din målgruppe er de der netop er begyndt at interessere sig for mobilt internet, så skulle du måske ændre på rækkefølgen af det du skriver, og det kunne være interessant at udvide det noget.
Jeg ville foreslå at starte med at fortælle hvad mobilt internet er (så vidt jeg forstår, efter at have kikket på din side og googlet rundt, så skal der tilsluttes en USB-modem til en USB port, og den sender og modtager data fra sendemaster på samme måde som en GSM mobil telefoner, og man kan regne med dækning stort set overalt i Danmark og Europa.)  Man kan leje Mobilt Internet forbindelser.  USB-modemet kan man købe eller leje det sammen med forbindelsen.  Og så har man udviklet og forbedret GSM netværket til 3G og 4G.  Der er endnu ikke master overalt, og der hvor 3G og 4G masterne mangler kører man på de 'gammeldags' GSM master.  Det ville være godt for sådan nogen som jeg at få det at vide på din hjemmeside.

Og så fortælle om den annoncerede hastighed der kun holder stik hvor der er dækning af 3G og 4G master o.s.v.  Og hvordan man finder masterne.

Og så det andet stof du har.
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
30. maj 2011 - 21:28 #5
Tak for dit lange svar. Der er mange om budet, men jeg kender efterhånden også branchen ret godt da jeg driver en del webservices. Planen er at køre Adwords på den, og så bruge et par af mine andre sider til trække trafik.

Du kommer med nogle gode konstruktive pointer, og jeg vil prøve at køre et par splittest på nogle af punkterne.

Igen man tak for dit svar.
06. juni 2011 - 22:27 #6
Men hvad er nu din videre hensigt med denne tråd?  Forventer du flere indlæg?  Det er ikke sandsynligt nu da tråden, med mere end en uge på bagen, er kommet 'under horisonten.'  Så jeg vil foreslå at du lukker tråden, for god ordens skyld og så den ikke længere står som åben i min liste af indlæg.  Jeg har oprettet et svar - hvis du vil give points til andre, så må du bede disse om også at oprette svar og så acceptere dem.
Avatar billede mikaelch Novice
08. juni 2011 - 23:47 #7
mere tekst på siden

undersider om hvem enkle produkt på siden

hvorfor skal din side ligge nummer , det ville den nemmer gøre især med mere tekst på siden
12. juni 2011 - 07:00 #8
ioosinternetaps, så kom der endnu et indlæg.  Men er det så ikke lukketid nu?
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
12. juni 2011 - 12:07 #9
Altså jeg vil helst selv styre hvor længe mine indlæg skal være åbne i feedback kategorien :-). Normalt holder jeg det mellem 1- 2 måneder. Det bygger jeg på de erfaringer jeg har gjort mig siden min første profil herinde omkring år 2000.