Avatar billede plindstrup Nybegynder
25. maj 2011 - 00:12 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering ønskes

Hej,

Vi har lanceret en hjemmeside om søvn på www.bedresøvn.dk

Vores målgruppe er: Folk der har svært ved at sove, folk der har børn (i alle aldre) som har svært ved at sove og folk der bare genrelt søger information om søvn, eller har en interesse for søvnvaner og lignende.

Vores idé er at samle så meget information vi kan om søvn, og servere det emneopdelt og overskueligt, så man nemt kan finde det emne inden for søvn man leder efter.

Udover artikler om søvn, ønsker vi også at levere information om søvnfremmende hjælpemidler, herunder urter, piller, fødevarer, hypnose og andet.

Vi ønsker at dække alle aspekter af søvn - og på den måde være en pålidelig kilde til information om søvn.

Vores artikler er skrevet, og ikke blot omskrevet, ved research i andre troværdige kilder, herunder afhandlinger, forskningsresultater, søvnforskeres udtalelser og lignende.

Vi har et klart mål:
1. At levere præcis og troværdig viden indenfor alle aspekter af søvn.
2. Fungere som opslagsværk

Ydermere er der selvfølgelig også lidt kontanter involveret. Vi ønsker selvfølgelig at tjene lidt penge, på at bruge affiliatelinks til diverse produkter og lignende.

Ikke at pengene er afgørende. Vi tjener penge på en lang række andre hjemmesider. Men der er udgifter til korrektur og køb af rettigheder til billeder. Og som minimum vil vi gerne have at Bedresøvn.dk er omkostningsfrit, uden at den dog er klistret til med synlige reklamer.

Mit spørgsmål til jer på Eksperten er :-)

1. Er vi godt på vej til at opfylde vores 2 mål?

2. Fremstår vi troværdige?

3. Er det problematisk med pengeaspktet?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 00:53 #1
Fedt at se et spørgsmål, der så velskrevet, her kl 24:00 :-)

Jeg gå straks igang med opgaven!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 01:28 #2
Mit problem er dog, at vågne op! Men pyt.

Mangler at oversætte fra Eng-Da i Forums.

Læg nogle FAQ spørgsmål ind i dette forum, så man ikke er helt "ny"

"Kilder

Selektiv udvælgelse af kilder

Når man"????

ikke man!!! Men "Vi" lad være med at individualisere.

"@Coolcash.dk" ville jeg aldrig betale til, alene af navnet?

Hjemmesiden er ligetil, og ingen problemer. Man falder nærmest i søvn :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 01:31 #3
Orv! forresten, det var et svar :-)
Avatar billede plindstrup Nybegynder
25. maj 2011 - 01:36 #4
jape44 > Vi overvejer helt at skrotte forum. Vi tror ikke det vil blive brugt (det BLIVER ikke brugt).

Tror du (og andre) at det ligeså godt kan skrottes? Og så må folk ty til kommentarer på de enkelte artikler?

-

Ikke "man" men "vi" ? Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at brugen af "man" er forkert? Men det betyder jo ikke at du ikke har ret :-) Kan jeg få dig til at uddybe?

Firmaet bag hedder Coolcash.dk - derfor mailadressen. Vi forlanger ikke penge af folk :-)
Men seriøst - kan navnet betyde mindre troværdighed? Bør det være en mere normal mailadresse?

Det er godt du falder i søvn :-) Hvis vores artikler ikke virker, så virker designet ;-)

Jeg takker for din respons. Og håber du vil bidrage med lidt uddybning.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 01:44 #5
1) ikke som opslagsværk? Der skal du virkelig til tasterne, ligesom det lyder i en kasse med Lego-klodser.

2) JA!, det er "skide" godt skruet sammen. Fonts, farver, Logo, billeder osv.

3) Nej da! sælg de produkter til dem som tror på det. Dem er der mange af.

I ligger forrest i en google søgning, btw.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 02:10 #6
Forum: Nej sikkert ikke. Indlæg bliver hurtigt for gamle.

Bedre med en "Jeg anbefaler" ude i højre side, hvor kunder kan sige deres mening på den gode måde :-)

Altid "Vi" ikke "jeg" eller "man" ref: http://www.bedresøvn.dk/kilder/
"Flueknepperi" ved det godt :-)

Hvis jeg klikker på: http://www.thelancet.com/ får jeg det dårligt :-( Hvad med at linke til nogle specifikke artikler?'

I skal jo tjene penge eller hvad? Coolcash.dk ville jeg hurtigt skifte ud med noget dansk´t :-) Firmaet bag, er sikkert helt ok! Men det får mine røde lamper til at "lyse" F.eks når de tilbyder et lån til ÅOP 1355,19 %  :-) og der skal jo ikke meget til at folk klikker videre.

Facebook er en udmærket ting, den ville jeg satse på.

Flere artikler, som du samler andre steder fra, og med reference etc. og du er godt på vej.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 02:46 #7
Nu kan jeg slet ikke sove? Hmm!!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 03:06 #8
Hvis man kan holde ud at høre dette her, falder man i søvn :-)  http://www.youtube.com/watch?v=4SzdFSDPGfQ
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 05:22 #9
Jeg er stadig vågen!! Hvad sker der på den hjemmeside?
26. maj 2011 - 09:10 #10
For at starte med spoergsmaal 3, i har fint holdt reklameraeset i baggrunden, saa det at i henviser til nogle produkter ser jeg ikke som noget problem.

Saa spoergsmaal 1 som gaar paa kvalitet og omfang af viden.  En ulempe er at i som kilder benytter, undskyld udtrykket, 'genbrugs-viden,' referater over forskningsresultater presenteret paa websider, der bringer webside-redaktoerens fortolkning af de publicerede forskningsresultater.  Hvis i virkelig vil vaere serioese, saa maa i gaa direkte til kilderne og studere og traekke jeres egne konklusioner fra forskningsresultaterne paa baggrund af jeres 'mange aars erfaring' og saa citere disse kilder.  Som det er nu, saa goer i laeserne af jeres webside den tjeneste at i har googlet rundt for dem, men i bringer ikke viden der er bedre end den de selv kunne have faaet ved at google rundt.

Spoergsmaal 2, trovaerdighed.  I giver nogle gode raad og anvisninger.  Jeg faldt selv over et par ting jeg ikke tidligere havde taenkt paa.  Og siden er sat op paa en tiltalende maade, med farver og fonts der klaeder hinanden og med relevante fotos, nem at finde rundt i.  Jeg ville anbefale i stedet for det intetsigende "Velkommen til BedreSovn.dk" noget til at fange maalgruppen, saasom:  "Du har brug for bedre soevn" og saa en undertittel "se her hvordan".

Men der er et par aspekter der gaar mere i retning af det poppede (undskyld igen udtrykket) end det serioese.  Jeg er skeptisk overfor "Alle har ret til at sove godt."  Hvem giver'alle' denne ret?  Jeg ville foretraekke noget som:  "Alle har brug for at sove godt."  Og saa ikke "100% gratis raadgivning" og "mission" men "Under dette slogan presenterer vi raadgivning, artikler og anbefalinger.  Alt sammen med vores maal for oeje: ...".  Lad ikke jeres egen begejstring skikke for meget igennem, presenter jeres stof serioest og lad saa folk selv blive begejstrede.  Udtryk som "Et stort maaltid kort foer du gaar i seng er forbudt" (..er skadeligt for soevnen), "laese enorme maengder af baggrundsstof igennem" (store maengder), "For selv om du synes du sover godt om natten, er der helt sikkert noget du kan goere..." ("..er der sandsynligvis noget du kan goere), "Vi vil med en lang raekke artikler" (med en raekke artikler) fremmer heller ikke det serioese indtryk.  Det at i udlodder gavekort til de der goer reklame, som der i sig selv er ok, ville jeg ikke kalde for en konkurrence.  Om os fortaeller ikke noget om jer, men gentager blot stort set hvad der staar paa forsiden.

Jeg haaber ikke at du finder mig for negativ.  Maalet er, nu du spoerger, at give dig forhaabenlig nyttig feedback.
28. maj 2011 - 09:54 #11
plindstrup, fik du mit indlaeg #10?  Kunne du bruge mine kommentarer?  Det ville vaere godt med en reaktion.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
28. maj 2011 - 22:55 #12
Umiddelbart synes jeg der er for lidt content.

Måske kan i "opdragere" med lidt om søvnklinikker i Danmark.

Et Ø i domainet kan give hovedpine. Jeg er gået totalt væk fra æøå også selv om det måske kan give et fordelagtigt domain i seo henseender - problemet er ganske enkelt, at et Ø umuliggør katalog tilmeldelser på høj grad.

Jeg ville nok også søge efter "søvn problemer" og ikke bedre søvn.
Søvn problemer har 2.400 månedlige søgninger og bedre søvn har 110.
Avatar billede plindstrup Nybegynder
08. juni 2011 - 00:27 #13
jape44 > Tak for input :-)

Christian_Belgien > Tak for en utrolig fyldestgørende besvarelse! Der er mange ting jeg kan bruge - og ting som jeg lige skal vænne med andre, men som umiddelbart lyder ganske fornuftigt.

Hvad angår sprogbrugen, så er det vores ønske at balancere mellem at være "friske" men stadig "seriøse". Vi ønsker ikke at det bliver for tørt - men det skal stadig fremstå pålideligt.

bredbaandmobilt > Kanon godt råd! Jeg retter straks titlen! Jeg forstår ikke, at jeg ikke selv, havde overvejet netop det!

Til alle > Jeg beklager mit sene svar. Men har ganske enkelt ikke være rigtig online, den seneste tid. Mit sene svar, er ikke et udtryk for manglende respekt - måske bare dårlig timing, hvad angår at oprette et spørgsmål, lige før jeg går offline et godt stykke tid! Beklager...

Jeg takker for jeres svar