Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
24. maj 2011 - 16:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TV-pakker søgemaskine feedback

http://www.tv-pakker.dk

Hvad synes i om konceptet? Hvad skal der finpudses? Der er endnu ikke lagt data på for alle udbydere, men jeg arbejder på det.

Brugeren vælger hvilke kanaler brugeren vil se, og får så et resultat tilbage.

Virker det for jer? Der er noget cookie/javascript der har drillet, så hvis menuerne ikke forbliver åbne i venstre side, må i meget gerne komme med et indspark.
Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2011 - 16:42 #1
Jeg savner at man kan klikke tabel headeren - og sortere efter pris f.eks.

Måske med JQuery Tablesorter: http://tablesorter.com/docs/example-option-sort-list.html

Det virker ellers fint her :) I Firefox 4.
Avatar billede Mik2000 Professor
24. maj 2011 - 16:44 #2
Ser fint ud

Har dog nogle kommentarer:
1: Når man har valgt en kanal reloader siden, hvilket betyder menuen lukker. Det er lidt irriterende.

2: Nogle af løsningerne kræver jo at man har antenneforening - f.eks. YouSee mens andre kan bruges af alle (HomeTrio, Viasat etc).
Det kunne derfor være smart hvis man kunne vælge om man er tilknyttet en antenne forening
Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2011 - 16:56 #3
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
24. maj 2011 - 16:58 #4
Hej Mik. Det problem har andre også snakket om. Hvilken browser / os bruger du?

Table sorter virker rigtig cool, den vil jeg få kigget på.
Avatar billede jaboy Nybegynder
24. maj 2011 - 17:03 #5
når man vælger en kanal i siden må den grene opdatere på en lidt mere "dynamisk" måde ... og ikke opdater side hver gang

(godt hvis man har mega langsom forbindelse)

men ellers ... super side :)
Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2011 - 17:06 #6
#5 & #4

Det kan gøres med Jquery load() funktionen - loade nye data ind i formen fra en div - så det ser ud til at siden er IKKE reloader.
http://api.jquery.com/load/
Avatar billede pstidsen Novice
24. maj 2011 - 17:32 #7
Først og fremmest: DER KOM ENDELIG DEN HJEMMESIDE SOM JEG (og sikkert man andre) HAR VENTET PÅ!!! MEGA FEDT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men du efterspørger jo feedback, så der kommer lidt her:
Hvad bruges "Søg" knappen til i hver kategori?

Hvorfor hedder det "Nyheder & sport" og ikke "Nyheder" og "Sport". Jeg ledte efter "S" for sport, men så var den under nyheder. Synes det skal være "Nyheder" og "Sport".

Hvordan skal prisen forstås:
Mindstepris
Pris pr. eft. år
kr 2.281,00
kr 4.404,00
????

Med min internetforbindelse kører det fint, men det kan være irriterende at siden loader ved hver kanalvalg, hvis internetforbindelsen er langsom.

Overvej en "Populære" kategori.

Hvor er TV3 PULS henne? :O

Overvej en "Søg kanal" funktion. Man kan jo tænke "6eren sender lidt sport. Jeg kigger under sport. Hmmm nej. Den ligger under danske" ;)

Hvis vi skal gå HELT med i detaljer, så se det her billede: http://gratisupload.dk/billede/thumb/60362/full/

Fra #2
Når man har valgt en kanal reloader siden, hvilket betyder menuen lukker. Det er lidt irriterende.
ikke i Opera 11.11.

På falderebet: Det hedder TV2 News og ikke TV2 News: http://news.tv2.dk/
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
25. maj 2011 - 11:53 #8
Hej igen,

Tak for feedback. Jeg skal helt klart have gang i det jQuery, så det spiller max med den ikke reloader. Søg knappen bruges hvis brugeren den ikke automatisk reloader, hvilket nok gør den overflødig. Den bliver fjernet.

De forskellige selskaber har forskellige kategorier at dele kanaler ind på. Jeg har stillet og roligt opbygget kanal databasen,. Sport og nyheder bliver udskilt

Det første er mindsteprisen (her indgår abonnement i bindingsperioden, oprettelse og eventuelt fratrukket rabat). Det andet er prisen pr efterfølgende år, her er måske ingen rabat, men du skal heller ikke betale eventuel oprettelse. I min verden er den nederste pris den du bør sammenligne pakkerne på, men mindsteprisen skal oplyses.

Får denne fejl når jeg hopper ind på dit billede:
Access Denied (policy_denied)
Din handling er i modstrid med Dansk Lovgivning. Din handling er nu logget.

Men prøver igen senere.

TV3 Puls hedder faktisk 3 Puls :-).

"Det hedder TV2 News og ikke TV2 News: " <-- ?

Men mange tak for din feedback!
Avatar billede pstidsen Novice
25. maj 2011 - 12:14 #9
Det hedder TV2 News og ikke TV2 Newz som du skriver ;)

TV3 Puls: Hjemmesiden hedder www.3puls.dk ja, men så vidt jeg kan se udfra disse google søgeresultater: http://www.google.com/search?hl=en&client=opera&hs=vxB&rls=da&channel=suggest&q=tv3+puls&aq=f&aqi=p-p1g-s1g5g-m3&aql=&oq= hedder det TV3 Puls. Hvis man googler 3 Puls, så står det kun et sted: http://www.google.com/search?hl=en&client=opera&hs=ZdW&rls=da&channel=suggest&q=3+puls&aq=f&aqi=&aql=&oq= (jeg kan ikke gå ind på hjemmesiderne da de er blokeret på skolens net lol)
Avatar billede mikaelch Novice
29. maj 2011 - 04:03 #10
info på siden ikke kun udgående links , uden meget tekst på egen hjemmesiden bliver det svært at søgeord optimere hjemmesiden
Avatar billede pstidsen Novice
29. maj 2011 - 12:15 #11
Godt set #10!!
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
29. maj 2011 - 22:17 #12
Takker alle sammen. Gi et svar.
29. maj 2011 - 22:27 #13
Så den lige ved et tilfælde - spørgsmål ->

TDC HomeTrio ? Er det samme som YouSee ?
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
29. maj 2011 - 22:40 #14
Nej YouSee hed Webspeed i gamle dage, og er ejet af TDC. YouSee fungere som selvstændigt selskab. Selector / Cabletalk høre også under YouSee.

På samme måde er mange af de mindre teleselskaber ejet af de store spillere (som du kan se på min anden side): http://www.shakes.dk/ (i bunden)
30. maj 2011 - 06:45 #15
... Nu er HomeTrio også kommet på listen!
Avatar billede pstidsen Novice
30. maj 2011 - 08:17 #16
du har allerede fået svar herfra...
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
12. juni 2011 - 12:09 #17
Designet er blevt ændret, blandt andet med baggrund i jeres kritik.
http://www.tv-pakker.dk
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 12:28 #18
menuer skal være lukket når man kommer ind på siden.

Jeg savner stadig:
*at siden ikke reloader ved kanalvalg
*selvstændig sportskategori
*evt. populære kategori
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
12. juni 2011 - 12:41 #19
Menuerne husker den fra sidst du var der via en Cookie. Nye besøgende vil se lukkede menuer.

Arbejder på en ajax/frame baseret løsning.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 12:52 #20
fint :)

Gør pilene lidt større. Eller også bare grå baggrundsfarve (altså selve pilen er samme størrelse, men billedet er større). De er lidt svære at ramme med løs hånd ;)

Normalt er
pil til højre=lukket (og ikke pil op)
pil ned=åben (som på din side)
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
14. juni 2011 - 12:08 #21
SÅ er klikfladen for pilene ændret. Det med højre/op problemstillingen med hensyn til pilene tænker jeg lige over :-)