Avatar billede Npinv Nybegynder
24. maj 2011 - 13:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP sider "dør"

Jeg har en Windows server 2003, med IIS 6.0 på.
Jeg har installeret PHP på serveren, og det virker som sådan også fint nok. Problemet er, at efter noget tid stopper PHP siderne med at svare! Hvis jeg så genstarter IIS Admin Service, så kører siderne igen. For det meste i 1 dags tid, hvorefter de pludselig går ned igen. Det er ret frustrerende!

Er der nogen som har oplevet noget lignende, som eventuelt har en mere varig løsning?
Avatar billede repox Seniormester
24. maj 2011 - 13:37 #1
Har du prøvet at installere Apache og sammenligne resultaterne? Generelt vil jeg ikke anbefale at køre PHP på IIS eller windows generelt, men hvis du fastholder at du vil køre det på en windows server, så prøv at installere Apache på den sammen med PHP og se om de samme problemer opstår...
Avatar billede Npinv Nybegynder
24. maj 2011 - 13:50 #2
Den har kørt PHP i nogen år uden problemer, og nu opstår dette her pludselig. Men det kan godt være at du har ret i, at det vil være smartest at sætte en linux server op og køre PHP på den. Hvilken linux dist. vil du anbefale til en webserver?

Dog går der min. en måneds tid før det er muligt at sætte en ny server op, så det kunne være fedt at få løst dette problem.

Hvordan skifter man mellem IIS'en og Apache? Mener der ligger Apache på den, men det er IIS'en der bruges.. Lige pt. kører den lidt klassisk asp også, og det er ikke en mulighed at tage det offline.
Avatar billede repox Seniormester
24. maj 2011 - 13:58 #3
Jeg kan ikke lige komme med nogen guldkorn der kan løse dit problem umiddelbart andet end ved at anbefale dig at holde din software opdateret.

Jeg ved heller ikke hvordan du kan flytte server umiddelbart - jeg kender ikke så meget til IIS. At få Apache til at køre på en Windows maskine kan vist godt kræve lidt teknisk snilde, så der vil jeg anbefale dig at google nogle tutorials på nettet.
Avatar billede Npinv Nybegynder
27. maj 2011 - 14:09 #4
Lukker den her - forsøger at sætte en linux server op i stedet for.