Avatar billede krarup Nybegynder
24. maj 2011 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unikt id

Hej Eksperter.
Jeg søger en måde til automatisk at oprette et unikt ID nr.

Eksempel:
Kolonne A er min ID kolonne. Eksempelvis er celle A1 ID1, A2 er ID 2 osv. Der skal oprettes et nyt id nr når kolonne B i rækken ovenover indeholder en værdi eller tekst.  Når jeg således taster noget i B2, oprettes ID 3 automatisk i A3.

Når først ID'et er oprettet skal det forblive fast, og ikke ændre sig hvis jeg eksempelvis slette en kolonner.

Håber min rodet forklaring er til at finde ud af :)
Avatar billede madiedk Nybegynder
24. maj 2011 - 10:19 #1
må det være VBA
Avatar billede krarup Nybegynder
24. maj 2011 - 10:39 #2
Ja det må det gerne.
Avatar billede finb Ekspert
24. maj 2011 - 18:49 #3
Skriv "randomize" i starten af sub´en
-eller brug Access auto-id

mvh finb
Avatar billede krarup Nybegynder
25. maj 2011 - 09:41 #4
Er desværre ikke så stærk i VBA, så jeg er nok nød til at have leveret hele vba koden, hvis jeg skal have det til at virke ;)
Avatar billede krarup Nybegynder
24. juni 2011 - 11:20 #5
lukkes