Avatar billede ngr Praktikant
23. maj 2011 - 01:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mobilt bredbånd i Tyskland

Skal på campingferie i (nord)Tyskland og ville gerne have mobilt bredbånd til lidt surf og lidt mail, ikke store ting.
Har kigget på http://www.alditalk.de/web/so_funktionierts/ men kan ikke finde ud af, hvad det koster i alt.
Er det rigtig forstået, at man får eet sim-kort, som kan bruges både i en gammel mobiltelefon og i USB-modemet?
Såvidt jeg kan se, følger modemet ikke med i ALDI TALK Starter-Set, hvordan får man det så?
Mvh og på forhånd tak
Avatar billede noltus Novice
23. maj 2011 - 07:12 #1
1. Hvad det koster,det koster 12,99 € i oprettelse,det er inklusiv 10 € taletid/data

2. Når du tager dit simkort i brug skal du registrere det online,pr. telefon eller fax/brev
Avatar billede ngr Praktikant
23. maj 2011 - 14:43 #2
Tak for det.

Er det rigtig forstået, at man får eet sim-kort, som kan bruges både i en gammel mobiltelefon og i USB-modemet?
Såvidt jeg kan se, følger modemet ikke med i ALDI TALK Starter-Set, hvordan får man det så?
Avatar billede noltus Novice
24. maj 2011 - 17:20 #3
1 Ja,det er et alm. simkort

2 Du skal have et mobilt bredbåndsmodem ala' det her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=704491
Avatar billede ngr Praktikant
25. maj 2011 - 03:41 #4
OK, troede det fulgte med :-(
Får jeg et svar til points?
Avatar billede noltus Novice
25. maj 2011 - 22:44 #5
det får du her
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
30. maj 2011 - 09:35 #7
Hvis du har en moderne telefon, som f.eks. Iphone eller nogle af de nyeste Android, så kan du bruge din telefon som modem, og dele netværket.

http://mobiltbredbandguide.dk/
Avatar billede websitebasen Nybegynder
09. juli 2011 - 19:33 #8
Som Jesper skriver kan man benytte sin smartphone som modem i stedet for at investere i mobilt bredbånd, men jeg ville tjekke din udbyders priser på internet i udlandet, ellers kan det blive en dyr affære.