Avatar billede mhoffmann Nybegynder
21. maj 2011 - 11:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Voice robot der kan oplæse tekst og modtage input

Hej

Jeg har til et projekt brug for en service/voice robot der kan modtage et tekst stykke og et telefon nummer fra en webside, ringe op til nummeret og når der svares oplæse tekststykket. Herefter skal robotten give mulighed for at der fx. kan trykkes 1, 2, 3 eller 4 for at foretage nogle valg. Robotten skal herefter bekræfte valget, afbryde opkaldet og sende valget tilbage til websiden.

Er der nogen der kender firmaer der udbyder en sådan løsning?

Tak
Mvh
Martin
Avatar billede sifuentes Nybegynder
21. maj 2011 - 14:01 #1
Bad de dig ikke også om at hente en røgvender?
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. maj 2011 - 14:35 #2
Snak med TDC, det er vidst dem, der tilbyder mest på det område
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
21. maj 2011 - 14:45 #3
> sifuentes: Til din information ved jeg at sådanne løsninger allerede eksisterer og bruges - jeg ved blot ikke hvem der udbyder dem. Hvis ikke du har noget konstruktivt at byde ind med, så hold dig venligst ude af denne tråd.
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. maj 2011 - 16:14 #4
mhoffman -> TDC lavede en automatisk undersøgelse her en gang i sidste uge, en 'robot' ringede mig op, og bad mig vurdere på en skala fra 1 til 5 (skulle selvfølgelig bare taste svaret), så kontakt dem
Avatar billede sifuentes Nybegynder
21. maj 2011 - 18:35 #5
Det du efterlyser hedder: Speech synthesis  http://en.wikipedia.org/wiki/Speech_synthesis

Sådanne programmer koster kassen (og her taler vi svinsk mange penge), og da du ikke selv havde opslistet detaljerede kravspecifikationer, så antog jeg (famlende) at en sådan løsning sikkert ville ligge uden for dit projekts formåen, alternativt havde din arbejdsgiver ikke sendt dig i byen. Men ellers findes der glimrende programmer som følger med når man køber et gammeldags datamodem. De kan afspille forudindlæste lydfiler, på en endog kreativ måde, og kan udfra brugerens svar lagre bestemte data, samt afslutte samtalen(forbindelsen), men tekstfiler kan de ikke oplæse.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
21. maj 2011 - 18:40 #6
Evt. kan du kontakte folkene bag Adgangforalle.dk, her taler vi Cand. Scient. i Datalogi, og de folk koster sikkert ikke mindre end 10.000 Kr. i timen. De kan helt sikkert bikse noget sammen til dig.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2011 - 19:40 #7
Stop liger her!!!!

mhoffmann: Det du eftersøger, er ganske alm. kendt. Se her: Dialogic.com

Websiden har du vel tjek på, dertil kræves det et "telefon" kort som kan ringe op og afgive en talemenu, med flere valg.

Men pas på, du er på vej ind i en ukendt verden :-)
Avatar billede sifuentes Nybegynder
21. maj 2011 - 23:27 #8
"afgive en talemenu"? På basis af hvad? Manden skriver at det højtlæste afleveres på foranledning af en tekstfil, men det er måske hvad dialogic kan levere? Jeg så ikke lige nogle "tale syntese dimser" på den adresse du opgav, men det er vel mig der ikke gjorde mig umage nok?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2011 - 23:44 #9
sifuentes: Prøv lige at spring over? "på foranledning af en tekstfil"

JA! TTS?

Gab!! Microsoft var ude med TTS allerede i 1992.

Du skal have Hardwaren og så installere du softwaren.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
22. maj 2011 - 00:11 #10
Er TTS=Text to speech? Og TTS er installeret på alle Win XP? Eksempelvis? Som man så bare bygger ovenpå med diverse API'er o.s.v. Eller hvordan skal jeg lige forstå det?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2011 - 00:21 #11
Du behøver ikke at forstå noget, men det gør spøgeren

Men Ja!
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
22. maj 2011 - 10:51 #12
Tak for alle jeres indlæg.

Jeg vil prøve at følge op på om tdc kan tilbyde det. Jeg håbede dog også der fandtes andre mindre firmaer derude som fx. tilbød det. Så hvis der er nogen der kender til sådanne så kom endelig med dem :-)

>sifuentes: Ja, men jeg jeg har nu ikke tænkt mig at udvikle noget inden for det selv eller købe modem mm. Jeg satser på at finde et firma som har udviklet en samlet løsning inden for det (lidt ligesom man kan købe en samlet SMS gateway løsning fra fx. coolsmsbusiness.dk for en månedligt fee)

>jape44: Ja, websiden har jeg tjek på. Men jeg forstår ikke helt hvad Dialogic.com kan tilbyde - kan du være mere specifik i hvilke af deres produkter der evt. vil kunne bruges.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2011 - 17:05 #13
Dialogic har selvfølgelig mange forskellige produkter til forskellige krav. Men start her: http://www.dialogic.com/products/media/dm3/default.htm

Det er modemmer, som kan modtage/afsende telefoni og meget andet på få eller mange telefonlinjer. Man bruger disse i et Callcenter eller receptioner, banker osv. Dets primære formål at have en talemenu med "tryk 1 for diten, tryk 2 for dutten" osv. Det kan være analogt optaget stemmer eller TTS - det hele ligger i hardwaren og softwaren.

Man kan også slippe billigt af sted med en Diva server: http://www.dialogic.com/search/default.htm?output=xml_no_dtd&sort=date%3AD%3AL%3Ad1&client=default_frontend&oe=UTF-8&ie=UTF-8&proxystylesheet=default_collection&site=default_collection&q=diva&x=0&y=0

Diva består udelukkende af software og køre IP telefoni over dit netkort og internet. Du kan købe licenser fra 2 linjer og opefter.
Du kan downloade en Diva med 30 dages prøvetid.

Ip telefonien og telefonnummeret, bestiller hos en udbyder. F.eks: https://musimi.dk/index.php/html/main/forside.html

Her kan du feks oprette et gratis fiktivt nummer som du kan udvikle på.

Alle dialogic produkter kommer med en API så man kan programmere enten i Visual Basic, C++ eller delphi Men selvfølgelig også i andre sprog, men der bliver leveret eksempler med på de tre første sprog.

Du kan også købe/brugt et gammelt Annalogt kort som kan klare 2-4 analoge telefon linjer eller med andre ord, du kan sætte dem direkte i telefonstikket og koste omkring 1000-2000 kroner på E-bay.

Et Analogt kort er hardwaremæssigt nemmere at gå til, da man ikke skal bruge så meget tid på protokoller.

Du kan også prøve at ringe til TDC erhverv, som moddi100 foreslog, de kan strikke et færdigt system sammen til dig, men det koster kassen.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. maj 2011 - 17:21 #14
> jape44: Ok, nu er jeg med. Men det jeg søger er et firma der udbyder en samlet løsning, da jeg hverken har tid eller viden til selv at opbygge et sådant system.

Jeg vil tage fat i TDC og høre hvad de kan tilbyde, da det ser ud til at være den eneste reelle mulighed hvis jeg skal have fat i en udbyder der kan tilbyde en sådan løsning.

Tak for alle jeres indlæg.

> Moddi100: Laver du et svar så jeg kan tildele dig point?

Mvh
Martin
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
21. juli 2011 - 09:13 #15
Da Moddi100 ikke har lagt svar og jape44s profil er nedlagt lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. juli 2011 - 16:06 #16
Ja okay, lidt sent jeg ser den besked ;)