Avatar billede madsis Nybegynder
21. maj 2011 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Video på hjemmeside

Hej Jeg har en video der skal ind på en hjemmeside og køre, den måtte meget gerne køre med f.eks. vimeo, der skal være playknap og alt det. Videoen skal ind på en side der er lavet i et CMS system, tilsyneladende kan CMS systemet kun håndtere flashfilm, altså SWF filer... kan dog ikke lige få det til at vise filmen på siden, når jeg har importeret swf filen... og da det virkede tog den ikke playknapper og så videre med fra flash. Det der er prøvet er at videofilen er konverteret til en flv fil og så importeret til flash i følgende valgte lærred i Flash: Media Playback --> Title Safe Area HDTV 720... nogle regler der gælder her? og bagefter har jeg uploaddet swf, flv og html fil til CMS systemet, hvor jeg så både har prøvet at sætte både html og swf fil ind, intet virkede... den viser ingenting når siden loades
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2011 - 12:28 #1
Prøv at fortæl hvilket CMS system du anvender?
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
21. maj 2011 - 17:28 #2
Hej madsis :)

Du skulle tage og lære xhtml / css istedet :) CMS SUCKS BIG TIME (sry) kun min mening :)

Link til en superside med gode video tutorials www.newboston.com.

Eks. på et video tag

<video src="videoplayback-1.m4v" width="640" height="360" controls>

Mere skal der ikke til.

Cheers and good luck :)

HTML/CSS/C++/JAVASCRIPT er vejen frem :)
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
21. maj 2011 - 17:31 #3
Undskylder forkert link.

Linket er http://www.thenewboston.com
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2011 - 17:31 #4
Du kan da ikke mene newbostom.com er en superside ?

Og cms er da ikke sucks.
CMS giver glimrende mening, hvis det kan hvad man efterspørger.
Og mindre rettelser ellers kan laves "nemt".
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
21. maj 2011 - 17:51 #5
Til Jakobdo

Jo jeg mener at thenewboston er en god side, da han laver nogle gode video tutorials.

Jeg følger selv nogle tutorials derinde fra.

Især C++ kan jeg rigtig godt lide.

Men vi er jo forskellige allesammen :)
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
21. maj 2011 - 17:57 #6
Til jakobdo :)

Jeg personligt kan også bedre lide at jeg har hundrede procent kontrol med html kodning.

Syntes du at CMS giver dig fuld kontrol?

Angående nedenstående. Og ja du har nok ret :) jeg bryder mig bare ikke om det.

Og cms er da ikke sucks.
CMS giver glimrende mening, hvis det kan hvad man efterspørger.
Og mindre rettelser ellers kan laves "nemt".
Avatar billede madsis Nybegynder
22. maj 2011 - 16:45 #7
Det er et shop system, hvor jeg vil have en video fil op og afspilles, gerne som Vimeo afspille det, Jeg har lavet det om til en SWF fil
Avatar billede madsis Nybegynder
22. maj 2011 - 19:32 #8
fandt ud af det, men tak for rådende...
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. maj 2011 - 20:24 #9
Hvad blev løsningen ?